Waar kopen jullie je horlogebandjes?

Ziet er goed uit! Mooi patroon op het slangenleer. Aan welk horloge komen ze te zitten? :slight_smile:

1 like

Dikke banden vallen altijd kleiner uit dan dunne banden van dezelfde lengte.

4 likes

Dankjewel @Ko-Banden voor deze bevestiging.

Dat weet ik nog niet, ik heb maar 20 mm besteld zodat ik veel keuze heb! Misschien een dressy duiker of anders mijn Damasko DA46.

Ja het is ergens ook wel logisch (als ik mijn hersenen laat kraken), want het leer aan de buitenzijde kan niet met een gelijke omtrek meerekken als de binnenkant. Hoe dikker, hoe groter de buitenomtrek. Maar waarom maken ze dan deze bandjes niet op maat voor de binnenomtrek? Of ligt dat aan de prijsklasse?

1 like

Ik heb geen idee wat producenten doen.
Zelf hou ik er rekening mee als ik een band maak.

1 like

Zeker, ze zitten op 2 minuten lopen van mijn huis en kom er regelmatig.
Kan bevestigen dat het aanbod enorm is en advies prima.

Tip: mocht je grotere aankopen doen (watchwinder bijv.), geef dan aan dat je contant betaalt. Ik ga niet uitleggen waarom, maar een goed verstaander…

2 likes

Goeie tip! :wink:

Dat was ook een supertip. Ik heb die handschoenen ook besteld!

1 like

Haha mooi!! :fist_right:t5::fist_left:t5:
Ik kreeg vandaag al foto’s toegestuurd, dus dat doet Mr. Dat heel snel!

1 like

Echt? Ik zag namelijk een berichtje op FB dat ze tot 14 februari Vietnamees nieuwjaar of zo vierden, zodat niks verstuurd werd. Het bestellen is een beetje omslachtig wel, via FB, maar hij reageert wel razendsnel op persoonlijke berichten. Ik wilde die zwart-bruine en hij stuurde nog een foto: “this one right”? Ja hoor, die is right :grin:.

2 likes

Ja de communicatie is kort en “simpel”, maar hij reageert wel altijd (wel even tijdverschil in acht nemen). Controleer wel of alles goed is. Ze draaien daar een aardige maatwerk oplage en er kunnen dus foutjes gemaakt worden. Je krijgt sowieso altijd mooi preview foto’s.

Ik heb laatst de oranjebruine croco bandjes ontvangen (met de rest). Helaas had het ene bandje een zwarte binnenvoering en de andere oranje voering. Dit kwam omdat hij eerder een fout met de gesp gaatjes had gemaakt. Deze waren te breed. Dus hij heeft meteen een nieuwe laten maken. Maar daar zat dus de verkeerde kleur binnenvoering op. Dit zag ik pas bij ontvangst. Dus hij heeft meteen een nieuwe gemaakt. En dan meteen een heel nieuwe set, zodat alles van hetzelfde stuk komt en er dus geen kleurverschil ontstaan. Dat vind ik erg netjes! Ik heb ook meteen een extra strap besteld met recht stiksel ipv de gezwier.

Hierbij wat foto’s die ik van Hoang Dat heb ontvangen.

2 likes

Ik schop even dit topic. Zonde om het zoveelste horlogebandjes topic te starten. Welke merken hebben leren bandjes die aan de binnenkant van bijvoorbeeld rubber zijn zodat de bandjes bij heet weer niet zo snel vergaan?

Hirsch Arne/James. Weet even de collectie niet…

2 likes

Welke lijn van ze? Ik heb al op die website gekeken…

Edit

Never mind. Heb ze al :wink:

2 likes