Dankjewel
Horlogebanden.com
Heb daar nu reeds een aantal bandjes gekocht. Erg vriendelijk voor de portemonnee en kan je snel een leuke collectie div. bandjes verkrijgen.
En last but not least…de site sponsor
Mark Sanders.
Maakt prachtige banden.
https://www.genteel-handmade.com/ erg hoge kwaliteit leer die erg lang mooi blijft en ‘out of the box’ prachtig soepel is. Denk alleen niet dat ze helemaal naar 16mm gaan, maar ze zijn bespoke dus je kunt zeker vragen.
Zo inderdaad, prachtig deze ook!
Je kunt ook straps kopen bij @jankoxxx. Is hier al heel lang lid en uit persoonlijke ervaring kan ik je zeggen dat hij mooie bandjes levert.
Voor nu ben ik al voorzien, heb de foto hierboven gedeeld. wellicht handig voor volgende keer bedankt!
Hahaha, ik heb die laatste reactie dus niet gelezen.
Tof bandje!
Thanks!
Fluco
Leuk om je ervaring met Zig Zag Leather te lezen en te delen. Jammer dat je geen foto van de band die je gekocht hebt. Misschien kun je die nog toevoegen? Een plaatje zegt vaak zoveel meer immers.
Mijn ervaring:
Sinds een paar jaar koop ik banden bij Zig Zag Leather, heb er nu een stuk of acht gekocht voor diverse horloges in 18/20mm en voor Panerai. Het leuke van hun businessmodel vind ik dat alle banden uniek zijn en dat je precies die band krijgt die op de foto staat. De ontwerpen en gebruikte materialen zie je niet veel bij andere leveranciers.
De kwaliteit is uitstekend. Stevig maar niet onbuigzaam en het leer komt niet uitgedroogd uit de doos.
De Panerai band bijvoorbeeld heb ik nu een paar jaar en die is een stuk beter dan de originele Panerai banden. Die leven maar 1 tot 2 jaar bij mij.
Hieronder een paar foto’s van drie banden.
Bedankt voor de tip naar banden van Rios, Kaufmann en Molequin. Ik heb die websites bekeken maar kan niet echt wat vergelijkbaars vinden en de prijzen lijken een veelvoud van Zig Zag te zijn. Maar misschien kijk ik niet goed. Kun je wat links geven naar vergelijkbare banden?
+1 voor Two Stitch Straps. Heb daar deze gekocht voor m’n groene Seiko Baby Alpinist. Draagt heerlijk, oogt prachtig. Ik geloof dat ze handgemaakt worden in Hongarije.
Bij Stowa zelf voor mijn Flieger
Dat is waar, maar ik steun zo de nederlandse economie beter.
Bovendien is er in geval van een slecht artikel, geen centje pijn, je kan dan gewoon ruilen.
As het gaat om banden gemaakt exotische huiden is het inderdaad goedkoper bij zz.
Ik ben een heel saai mannetje dus ik heb wat flamboyante banden nodig om ‘er bij’ te horen. De voorbeelden die je noemt passen niet in mijn zoekprofiel. Ik snap je punt nu: wij zoeken beide andere soort banden.
Het importeren van cites soorten, zonder cites certificaat is ook illegaal en wordt je ermee gepakt wordt het product vernietigd, daarbij ontvang je mogelijk nog een boete.
Ik denk dat jij een heel gezagsgetrouw iemand bent, ik heb er juist veel plezier van om dat te doen wat niet mag van de roverheid!