Erg mooi. Sinn blijft een mooi merk.
Traveller69 Schreef:
lencoth Schreef:
Wel lijkt er hier verwarring
te ontstaan doordat pilotenhorloges en
"beobachtungsuhren" door elkaar worden gehaald.Was is het verschil ?
Een Beobachtungsuhr werd gedragen door de NAVIGATOR (van de Luftwaffe in WW2) en had als onderdeelnummer FL 23883. Daar waren 2 uitvoeringen van; de Baumuster A en B.
Pilotenhorloges zijn allen die in de loop der tijden specifiek voor piloten zijn ontwikkeld en ook voor iedereen die zich Snoopy voelde 
Ik heb de Parnis aangeschaft. Dezelfde als MartinB.
Nu wachten tot hij binnen is.
Ik heb een poos geleden eens een keer op internet gezocht naar piloten in aktie met horloge om de pols.
Dat was nog niet eenvoudig, maar ik heb iets gevonden :#
En volgens mij zit deze meneer ook nog in een geschutskoepel en niet eens in de cockpit:
Klopt Tom, maar helaas is de foto na-oorlogs genomen, en dus niet echt representatief voor de luftwaffe. Ik ken de foto ook, en het is een amerikaanse film medewerker die net voor de neus (navigator/bommenrichter positie) van een Heinkel 111 variant zit tijdens de opnames van de film "Battle of Britain’ in 1968.
Geen echte Heinkel, maar de Spaanse Casa variant.
Let ook op zijn amerikaanse vliegerjack en na-oorlogse headset. En als je goed kijkt zie je voor in de neus een objectief zitten die de Spanjaarden gebruikten in de jaren 60 op die plek terwijl er in WW2 daar een mitrailleur positie zou zitten.
EDIT:
Dit is een still uit de film, de film makers hebben echt geprobeerd de werkelijkheid zou goed mogelijk te benaderen, en deze piloot draagt de correcte kleding voor die tijd en het correcte horloge.
Wie die horloges in 1968 geleverd heeft weet ik niet.
Kijk een kenner. (tu)
Hent Schreef:
Klopt Tom, maar helaas is de foto na-oorlogs
genomen, en dus niet echt representatief voor de
luftwaffe. Ik ken de foto ook, en het is een
amerikaanse film medewerker die net voor de neus
(navigator/bommenrichter positie) van een Heinkel
111 variant zit tijdens de opnames van de film
"Battle of Britain’ in 1968.
Geen echte Heinkel, maar de Spaanse Casa variant.Let ook op zijn amerikaanse vliegerjack en
na-oorlogse headset. En als je goed kijkt zie je
voor in de neus een objectief zitten die de
Spanjaarden gebruikten in de jaren 60 op die plek
terwijl er in WW2 daar een mitrailleur positie zou
zitten.EDIT:
Dit is een still uit de film, de film makers
hebben echt geprobeerd de werkelijkheid zou goed
mogelijk te benaderen, en deze piloot draagt de
correcte kleding voor die tijd en het correcte
horloge.
Wie die horloges in 1968 geleverd heeft weet ik
niet.http://i251.photobucket.com/albums/gg302/roshent/h
orloges/He111.jpg
Nou moe
Tja, het was absoluut niet bij me opgekomen dat er ook nog films bestaan die over de WW2 gaan en waarvan er ongetwijfeld ook foto’s op internet staan. Dat maakt het wel weer extra lastig.
Dan moet ik toegeven dat ik geen enkele foto van een Flieger(horloge) in aktie ken.
Wel heb ik deze nog op internet gevonden, maar dat is een Japanner in een Mistubishi Ki-67 en ik heb geen idee wat voor horloge hij draagt:
Toen ik op zoek was naar dit soort foto’s ging het er mij om hoe horloges gedragen werden. ‘Gewoon’ om de pols (of over de kleding op de onderarm) of om de bovenarm, wat ook wel beweerd wordt.
In ieder geval zie je dat laatste wel bij cosmonauten (foto van ill-phill op WUS):