Waar Tag Heuer Monaco calibre 12 wegbrengen voor beurtje?

Zoals de titel al zegt, wil ik mijn Tag Heuer Monaco Calibre 12 een beurtje laten geven. Horloge loopt nog netjes maar vindt het tijd voor een beurtje. Ben woonachtig in de Achterhoek, maar kan eventueel ook in de buurt van Amsterdam/Zaandam…

Iemand tips voor een goede horlogemaker met ervaringen Tag Heuer?

Dank voor het meedenken

1 like
3 likes

@floris155 is een officiële TAG Heuer werkplaats voor Nederland.

Ook Gertjan is een officiële werkplaats voor TAG Heuer.

En in België kan je uiteraard ook bij mij terecht.

4 likes

Jan Ubels in Bredevoort …
Lekker dicht bij en een zeer betrouwbaar en kundig.

3 likes

En Jan Ubels in Bredevoort zoals al gezegd is lekker dichtbij en gerespecteerd.

GertJan daarentegen kan ik mijn hand voor in het vuur steken. Zeer kundig en super georganiseerd. Gertjan is ook Omega gecertificeerd. Hij geeft onderandere ook les in Schoonhoven aan toekomstige horlogemakers
Maar goed, het is wel bijna in Engeland :upside_down_face::crazy_face::smirk:

Ik ken Gerjan persoonlijk, wij hebben samen bij Omega onze training gehad. Fijne avonden mee beleefd.

Hij is dus ook TAG Heuer erkende werkplaats, ben je dat niet, dan bekom je geen onderdelen meer bij TAG Heuer.

1 like

Oke, dan neem ik dat natuurlijk in overweging, wat zou een beurtje ongeveer mogen kosten?

Als je in de buurt van Amsterdam bent, Wesselink en Vreeker in Alkmaar. Halfuurtje vanaf Adam.

Ed Schouten kan dit ook wel. Alle (echt alle) Breitling en Rolex-certificaten, doet alles van een dameswerkje van 8 mm doorsnee tot een staande klok. Akersloot - dus meer in de Zaandam-hoek. Timefix.

Reken op 4 a 500. Give or take - veel zal het niet schelen denk ik. Yep, dit is een pittig uurwerk. Informeer bij hem!

Een mooie Sellita Sw300 (lijkt op de eta 2890/2892) als basis met een DD chronograaf module. Als de module goed is wordt daar normalerwijze niets aan gedaan en alleen het uurwerk gedeelte geserviced.
Niet spectaculairder dan een Omega reduced met met een 3220 kaliber.
Zou een goede horlogemaker dus ook prima moeten kunnen. Voordeel is wel als je naar een TH gecertificeerde horlogemaker gaat hij de originele pakkingen kan bestellen.

2 likes

Het kan zomaar zijn dat een service voor het horloge niet nodig is anders dan dat je zelf denkt dat het er tijd voor is.

2 likes

Ik persoonlijk vind dat een te groot risico voor de horlogemaker, stel je doet enkel de basis, geeft 2 jaar garantie en na 1 jaar komen er problemen aan de module? Dan moet de horlogemaker dit onder garantie gaan doen?

Dan is het veiliger om alles te servicen, aan te rekenen, en zekerheid voor beide partijen.

1 like

Zit wat in. Heeft ook alles te maken met hoe en wat je met de klant afspreekt. Als je hem goed de beide opties met de plus en minpunten en evt. beperking van de garantie voorlegd kan er een samen een prima keuze hemaakt worden.

Niet iedereen wil (helaas) de hoofdprijs betalen. Horloge was heel duur en nu zulke hoge onderhoudskosten?, dat zou toch niet moeten mogen. Dit zou bij de verkoop in de winkel best wel eens wat prominenter verteld kunnen worden.
Zoiets als van: Reserveer 10-20% van de aanschaf waarde elke 5-7 jaar voor onderhoud.

Niet zo simpel als je contractueel garantie moet geven van de fabrikant. Als klant gaat reclameren bij de fabrikant kom je misschien in de problemen, omdat je de klant tegemoet wou komen. :thinking:

1 like

Mee eens.

Alles heeft voor- en nadelen om naar een officieel service centrum te gaan.
De onafhankelijke horlogemaker zit daar niet mee, maar alles heeft zijn prijs.

2 likes

Als het horloge nog netjes loopt zou ik het nog even uitstellen als ik de topic starter was.

1 like

Wou net zeggen. Als er niks mee aan de hand is, het horloge nog keurig loopt, GEEN beurt geven!

Hou het een week in de gaten, kijk of hij nauwkeurig loopt, dus kijk hoeveel plus/min per dag. En als dat gezien over een week mooi gelijkmatig is, dan is er absoluut geen reden voor een beurt!

1 like

Bijzonder dat Ron Sonders niet op deze kaart staat. Is weliswaar niet Tag Heuer certified, wel voor de meeste andere Zwitserse merken. Ook IWC en Omega. Goed en betrouwbaar. Heeft al zeker 5 horloges voor mij gedaan. Waaronder de volledige service van een Omega Seamaster Polaris. Redelijk geprijsd.

Probleem is dat hij dan dus ook geen TAG Heuer onderdelen kan krijgen lijkt me.

1 like

Ron Sonders uit Leusden staat zeker op deze kaart.