Dat is precies wat ik zeg. Als een Zwitserse horlogemaker 50 euro per uur kost. En een Chinese 5… mag je raden wie het beste (meeste) werk doet voor Invicta
Het veronderstelde causale verband dat een invicta die geproduceerd zou zijn in Zwitserland reeds daarom van mindere kwaliteit is ontgaat mij compleet. Waar ligt dat aan, dat zou een invicta in Zwitserland geproduceerd zijn, deze van mindere kwaliteit is dan elders geproduceerd?
Is de frisse berglucht funest voor de concentratie van de invicta-medewerker?
Rispt de Emmentaler of Appenzeller kaas bij de medewerker op en tast dat via de lucht de schroefjes aan?
Is de gemiddelde Zwitserse inborst zo dat ze maar wat aanrommelen in de horlogefabrieken daar?
Vragen, zoveel vragen…
OK duidelijk…
Je hebt het nu over Invicta’s die in Zwitserland gemaakt worden toch?
Inderdaad. Puur over Invicta’s die daar gemaakt worden. Waar ik over heb gehoord dat ze soms zouden willen dat ze dezelfde kwaliteit zouden afleveren als andere fabrieken/werkplekken.
Maar wat is daarvan de reden? Wordt al het bekwame personeel weggekaapt door andere horlogemerken en blijft invicta met de B-garnituur zitten? Dan zit er toch gewoon iets niet snor met je personeelsbeleid?
Denk je dat Invicta het moet hebben van z’n kwaliteit, afwerking en algeheel vakwerk? Of toch eerder van de prijs? Daar is je antwoord.