Wat draag je naar het stembureau?

Ik ben al jaren stembureauvrijwilliger (hartstikke leuk, moet je ook doen) maar ik had het gisteren zo immens druk dat ik er helemaal niet aan toe ben gekomen om een wristshot te maken. Uiteindelijk waren we pas om 00:15 klaar met tellen en het aflopen van het protocol. Maar het was het waard.

5 likes

Ik had links iets met groen aan de pols. Ik heb echter rechts gestemd, behoudend als ik ben. Maar wel met rood. Dat dan weer wel.

3 likes

je stem is ook vervlogen

1 like

Leg mij dat nu eens uit, ik hoor dat mensen te pas (en meer) te onpas roepen.
Waarom moet je perse gestemd hebben, om ergens kritiek op te kunnen hebben?

Ik vertrouw geen enkele (landelijke) politicus, dus ik MOET maar ergens op stemmen om een mening te mogen hebben?

Slaat werkelijk nergens op.

Je kan ook blanco stemmen dan participeer je, maar je hoeft geen partij te kiezen. Niet stemmen is bijna hetzelfde als geen mening hebben. Blanco stemmen is er niet voor niets. Ik vind dan ook dat je de moeite moet doen om naar het stembureau te gaan, en dus te gaan stemmen.

En zodat D66 kan roepen dat er door de blanco stemmen geen meerderheid is en weer een reden heeft om de uitslag naast zich neer te leggen. Ja, dat doet de democratie inderdaad goed :joy:.

2 likes

om je gerust te stellen: ik heb gestemd.
(plaatselijk belang :slight_smile: )

2 likes

Het is een voorrecht om te kunnen stemmen. Je hebt tenminste invloed. Hoe gering het ook is.
In andere landen heb je niets te stemmen en ook niets te zeggen.

1 like

Als je niet stemt onttrek je jezelf aan de democratie en mag je dus ook niet zeiken.
Zoals al eerder gezegd, je kunt ook blanco stemmen.

Wat er na het stemmen in het politieke circus wordt bekokstooft

Laat ik het zo zeggen de democratie is het minst slechte politieke model :wink:

2 likes

Door het afschaffen van het referendum is het toch duidelijk dat wij slechts stemvee zijn, en na het sluiten van de stemlokalen zijn “ze” de stemmers al lang weer vergeten.

Heb ooit een zak van een (Gronings) waterschap horen zeggen: wij zijn gekozen en doen dus wat wij willen.
Het klootjesvolk moest verder maar zijn/haar mond houden.

ja, daarom kies je of andere ze. hoe dan ook. je hebt invloed gehad en dat beetje invloed is niet overal verkrijgbaar

En niets te eten.

1 like

Maar als er een heel erg veel tegenstand komt tegen een besluit, moet je je afvragen of je je zin moet doordrijven.

(ik vind ook dat politieke partijen niks bij een waterschap te zoeken hebben, maar dat is weer wat anders
)

1 like

Ik doe het heeeeeel soms, maar word dan altijd licht onpasselijk van het resultaat

dat heb ik ook nooit begrepen. zolang de water uit mijn kraan komt en de waterlasten niet te duur zijn. dan vind ik het prima.

Stemvork is niet toegestaan! U mag maar één vakje aankruisen! Uw stem word ongeldig verklaard.

Of zal men in “het westen” niet begrijpen wat ik hiermee bedoel?

1 like

Oneens.

Zonder toelichting, dat schiet op.

Daarom heet het ook slechts ‘raadgevend’