Ja dit is gezien je naam een zeer toepasselijk horloge!
De foto is weliswaar van gisteren in een supermarkt maar ik draag hem vandaag ook en kon het even niet latenâŠ
Grappige benaming inderdaad. (Weet niet, wat een plaatsje in Z. Afrika nou zo grappig maakt)
Echter het is de slechtste van de drie hommages die deze fabrikant uitbrengt (die volgens mij ook de Merkur maakt, of beiden maken gebruik van dezelfde onderdelen). De Turtle heeft betere specs dan het origineel, met een moderner uurwerk, saffier glas e.d. Het enige punt is dat je nooit helemaal zeker weet hoe de boel in elkaar wordt gezet, de QC in China is niet bepaald de Europese standaard. Ook de Tuna hommage is best mooi gemaakt met meer kleuren wijzerplaat, dan Seiko zelf heeft uitgebracht. Beide modellen hebben ook een leuk gegraveerde achterkant, die bij de Sharkmaster ontbreekt. Overigens de Sharkmaster en de Merkur hommage (Oceanmaster) maken gebruik van dezelfde armband, die ook niet geheel vergelijkbaar is met die van Seiko, maar kijk dan ook eens naar het prijsverschil van beide. Ik heb zelf een (baby) tuna, maar sluit niet uit, dat ik ooit een âSeashepherdâ erbij koopâŠ