Zenith op een Colareb bandje, hele fijne kwaliteit. De Zenith binnenkort wel eens wegbrengen voor een service, oa om de uitlijning van de chrono wijzer correct te krijgen.
Hebben deze nu inmiddels snelle datumverstelling, of nog niet?
Anyway, vandaag de Perpetual Calender Eco Drive van Citizen, tijdverstelling (volgende week bijvoorbeeld) gaat mechanisch-elektrisch, je duwt de kroon iets naar beneden en de tijd loopt automatisch terug, door 'm even terug te draaien, stopt 'ie. Uiteraard houdt deze de tijd verder goed bij en zeker de datum staat altijd correct. De wijzerplaat is iets bijzonders, de ene keer lijkt 'ie zwart, dan bruin, dan blauwig, heel apartā¦
Semi snel zou je kunnen zeggen, dus āāsnelāā verstellen door de tijd van naar
te zetten.
Tja, het wordt mijn inziens tijd dat de Russen mee gaan in de tijd, hoe lang heeft de rest van de wereld horloges met normale, snelle datumverstelling inmiddels? Maar ja, de Amerikanen hebben bijvoorbeeld ook niks met het metrieke stelselā¦
Haha dat is onderdeel van de charme!
Volgens mij hebben de Russen dat wel, maar niet in de воŃŃŠ¾Šŗ 2426.
Daarnaast is dat horloge eigenlijk geen Rus, maar qua ontwerp geĆÆnspireerd op een auto uit de Sovjet-Unie.
Het ding zelf komt uit Litouwen, en dat was wel Sovjet-Unie, maar ik denk dat je ruzie hebt als je daar op straat zegt dat je in Rusland bent. Ligt nog iets gevoeliger dan mensen op Goeree-Overflakkee Zeeuwen noemen
Vandaag weer de supermooi afgewerkte Wempe. Die jongens in Glasshƻtte kunnen echt wel wat. Afwijking is 0,2sec per dag.
mijn Graal, helaas buiten bereik
Las ik niet laatst, dat een Rusland gunstig gezinde politieke partij de verkiezingen had gewonnen, of was dat Estland of Litouwen?
Foto is wel van vandaag, maar bij omdoen de datum nog niet goed gezet na enkele weken in de kluisā¦
Dat was Litouwen als ik me niet vergis, dus het komt goed uit dat Vostok Europe daar gemaakt wordt.