Avondwissel: de Poljot Luftwaffe.
6 meter vanaf dan pas officieel veraf.
En -6.75 in de bril betekent een oog wat +6.75 te sterk is.
Dat is wel en hele sterke leesbril/oog zeg maar
Omgerekend moet je dan rond de <10cm je voorwerp houden om het scherp te zien.
Dat leest niet erg lekker zeg maar š¤·
Wij weten hoe 't zit maar om het verhaal niet al te ingewikkeld te maken heb ik gereageerd (wat algemener) zoals het er staat. Lijkt me voldoende voor hier op het forum. Het is geen brillenforum hierā¦
Met dezelfde moeite geef je de goede informatie.
Ik kan er niet omheen man. Sorry. Zit in mān wortels
Volgens mij hebben wij hetzelfde MBO-4 opticiensdiploma.
Ik geef nergens verkeerde informatie maar houdt het bewust algemeen. Heb jij nog andere briluitvoeringen dan een lees-/computer- en veraf bril, voor tussen (zeg) 50 cm. en genoemde 6 meter? Ben benieuwd hoe je die dan noemtā¦
Tot zover, heb geen zin in een discussie of wedstrijdje wie de langste heeftā¦
Ow ik ook niet hoor.
Relaxt
Hou mān mond wel š¤¦
Ik schenk net eenā¦, ff kijken, Belgische abdijbock inā¦
Misschien dat je na een paar biertjes weer doorhebt dat in de optiek veraf pas na 6 meter is
- Rent weg*
Je wil toch het laatste woord⦠dat mag, in theorie heb je natuurlijk gelijk maar je weet net zo goed als ik dat klanten alleen het begrip ālees- en verafbrilā kennen waaraan de laatste jaren natuurlijk de beeldscherm-/computerbril is toegevoegd.
Om het voor de klant niet moeilijker/ingewikkelder te maken dan het al is, noem ik eigenlijk alles wat > 1 meter ligt āverafā om de begrippen lees- / computer - / verafbril te kunnen duiden voor hen. Want ja, hoe noem je anders het gebied tussen 1 en 6 meter?
Verschil theorie (die inderdaad iets anders zegt) en praktijk zeg maarā¦
Mijn eerste glas is bijna leeg, fijne avond David!
Edit: meet jij trouwens echt op 6 meter of ook m.b.v. spiegel?
Spiegel/projector.
Maar dat is gewoon 6 meter.
100% zicht is op 6 meter iets van een centimeter hoog kunnen onderscheiden. Zolang dat klopt klopt de theorie.
Anyway
Boeien
Diploma is 15+ jaar geleden. Weet ik geen snars meer van
Hmmmm - “Leuke“ discussie geworden over de zgn voordelen van slechter zicht in dichtbij situaties (Niet irrelevant dacht ik gezien de vele details die onze hobby ons biedt).
En nu wordt ik natuurlijk ook nieuwsgierig naar de collectioneurs die (zoals ik vroeger) genieten van het geproduceerde geluid van uurwerkjes, en daar soms zelfs bij winnen doordat ze onregelmatigheden kunnen waarnemen.
Ook op dit gebied deelt het ouder worden een vervelende tik uit aan de horlogeliefhebber. Ervaringen hier??? .
Ja, en dan ook nog onder een hoek van 1 minuut toch, als ik me goed herinner?
Enige ruimte die ik ooit gezien heb waar echt op 6 meter werd gemeten is op de oogpoli in het ziekenhuis.
Inmiddels ga ik aan glas 2 beginnen, hoogste tijd om af te ronden want we gaan erg off-topic!
Collegiale groet!
Haha fijne vent ben je toch
Volgens mij mag iedereen hier gewoon vrij reageren en zijn of haar mening geven. Ik zal je even de definitie van het woord forum geven die Ome Google ons geeft:
Een forum is een plaats waar mensen online samenkomen om berichten te plaatsen of te lezen, bestanden te delen en om te discussiƫren met andere leden.
Prettige avond verder.
Goeie band ook zeg. Waar komt die vandaan?
Waanzinnige klok!
36mm of 39mm?