Wat dragen we vandaag deel X

7 likes

Geswitched van Rusland naar Japan… laatste beetje zonlicht over deze lastpost van een Seiko

:roll_eyes::thinking:

9 likes

Wat een beauty toch.

29 likes

20 likes

32 likes

Groeten
Rutger

26 likes

Jongste kreeg op school van sint een pen met onzichtbare inkt en uv lampje in zijn schoen. We hebben vanavond nog even gespeeld met het uv lampje… :smirk:

11 likes

Krijg je tegenwoordig ook bij een Omega Speedy Ultraman. Erg volwassen :+1:t2:
Nou ja, het lampje dan. De ontzichtbare inkt zal vast bij de volgende ultra limited Speedy zitten. :joy::joy:

Sinds afgelopen vrijdag alleen deze:

Erg blij mee!:blush:

38 likes

Maar wel lekker :+1::blush:

1 like

15 likes

Die bewondering deel ik zeker met jou. Horloges zijn ongelooflijk intrigerende machientjes en ik vind het altijd heel knap wanneer ik mensen zie die daar veel van weten. Ik ben een twee jaar terug pas begonnen met voorzichtig in de techniek te stappen, via een online cursus in de USA. Dat na toen al ruim 35 jaar als liefhebber/ verzamelaar bezig te zijn geweest met horloges. Dan gaat er inderdaad toch nog een wereld voor je open; zeker wanneer je helemaal niet technisch bent, zoals ik. :thinking: Afgelopen jaar door slechte gezondheid er niets meer mee kunnen doen, maar nu heb ik het kort geleden weer opgepakt en ga weer beginnen met een Waltham zakhorloge te servicen. De onderdelen van een zakhorloge zijn iets groter, waardoor het in het begin iets makkelijker is om mee te leren werken. Je hebt best wel wat gereedschapjes nodig voor een goede start, maar het hoeft niet allemaal veel te kosten. Ik kijk altijd graag naar dit YouTube kanaal over horlogemaken en deze man legt hier uit wat zijn gereedschap ongeveer is:

Echter; gereedschap kan je kopen, maar geduld helaas niet… en ik heb er eerlijk gezegd ook een gebrek aan, vooral wanneer bepaalde dingen gewoon echt niet lukken.:grimacing: :slightly_smiling_face:

6 likes

hahaha ā€œI had no choiceā€ā€¦ herkenbaar. We - de doorgeslagen verzamelaars - hebben meestal veel te veel horloges en dan natuurlijk geen geld over voor reparateurs dus we moeten zelf gaan klungelen…:yum:
Fijn dat je gezondheid je nu weer in staat stelt om het op te pakken, en natuurlijk ook enorm bedankt voor de link. Was net toevallig geshocked aan het googlen naar de diverse gereedschapjes, tussen rotzooi uit china of de pro tools zit geloof ik niet echt veel…

1 like

Dank je wel! :slightly_smiling_face: Over gereedschap: ik heb van verschillende horlogemakers opgestoken dat je altijd echt goede pincetten en schroevendraaiers moet kopen. Mijn schroevendraaiers heb ik van Bergeon en pincetten van Dumont. Maar je koopt voor 20 euro ook al een setje pincetten die gewoon prima zijn om mee te beginnen; zo’n setje heb ik ook. Andere gereedschappen koop ik nu nog wel goedkoper, ook betere Chinese gereedschappen bestaan, omdat ik niet verder wil gaan dan alleen hobby. Ik koop veel op Ebay bij Redrooster en ook wel bij Mooihorloge.nl en www.watch-tool.de en nog enkele anderen.

Bij mij speelde dat zelf leren servicen uit oogpunt van kostenbesparing toch ook wel een bescheiden rol mee. Met zo’n bulk ouwe meuk in de kasten is het haast onbetaalbaar geworden om het uit te besteden… Hoewel ik een heel goed en voordelig adresje heb ook. Fijne avond nog! :slightly_smiling_face::+1:

5 likes

Ik pak nog een nightcap.

Tot morgen.

15 likes

Prachtig. Die band staat ook mooi zeg

1 like

Is dit een mod of een limited edition? Ziet er goed uit! :sunglasses::+1:

1 like

De NA, Maen. Op een nieuwe @Ko-Banden leren band

20 likes

Wij zijn allebei toe aan vakantie !

13 likes