Wat dragen we vandaag deel XI

Wat een prachtig horloge zeg…

1 like

Groeten
Rutger

28 likes

SARB033 binnen gekregen. De klik is er nog niet bepaald… Ik ga hem nog eens op leer proberen, hopelijk werkt dat…

19 likes

Thx, ben er ook heel blij mee! :grinning:

Mijn daily…

15 likes

De NA die ik vandaag binnenkreeg :blush:

21 likes

Sorry, wat mij betreft terecht. Dit is geen hommage maar een replica…

1 like

Ben ik de laatste die post vandaag?:slightly_smiling_face:

Welterusten. :sleeping:

18 likes

Nachtdienst😴

21 likes

Zullen de term replica dan ook eindelijk eens gaan gebruiken bij bijvoorbeeld de ‘Steinhart Ocean 1 GMT’? Dat noemen de meeste hier toch allemaal een hommage terwijl een kind van zes kan zien dat het een kopie is. Of de ‘Corgeut BB’ die vorige week in het blauw stond, was een hommage aan Tudor en tja dan mag ‘t wel. Briljant.

Ps don’t get me wrong, iedereen moet lekker dragen wat hij/zij leuk vind. Al is het een kopie, ik vind het prima en zal je er niet op beoordelen. Schaam je er vooral niet voor …maar maak het met een term als hommage niet mooier dan het is. Nergens voor nodig.

…my 2c! :wink:

Wat lul je nou man? Hij is laatst nog in Steenwiek 'west. Da’s 't summum van city life, G. :+1:

Nee, niet echt. Een replica is een vervalsing waarbij de indruk wordt gewekt dat het om het echie gaat. Da’s keiharde namaak in de criminele sfeer waar je niet mee aan moet komen. De Douane houdt dat soort spul ook tegen als ze het signaleren in de handel.

Ginault, Steinhart en wat andere micro-brands grossieren inderdaad in hommages. Dat zie je omdat ze hun eigen merk voeren en nergens de indruk willen wekken een Rolex te verkopen. Sterker nog, je zou Ginault zelfs een parodie kunnen noemen vanwege de hilarische tekst op de wijzerplaat.

Ook de Marina Militare van @James_T_Kirk is weliswaar nogal Panerai-ahctig, maar toch zijn er, naast het ontbreken van de Panerai merknaam evidente ontwerp-verschillen met zo’n beetje alle PAM’s die ik ooit gezien heb. Ik begrijp dat dit op het randje zou kunnen zitten voor sommigen, maar aangezien het merk Panerai niet gevoerd wordt zal ook de Douane deze horloges gewoon door laten gaan omdat het in naam der wet geen replica of namaakgoed is.

Ik stel voor dat we deze discussie niet gechargeerd gaan voeren in een algemeen topic als “Wat dragen we vandaag” omdat het de ter goeder trouw handelende bezitters van hommages nogal voor de bakkes schopt en wellicht nodeloze spanning en onplezantheid oplevert.

Er zijn plenty hommage-discussies te vinden waar dat wel in zou kunnen.

My 2 cents.

15 likes

Een replica is een nauwkeurig nagemaakte kopie
Hommage is een eerbetoon.

Dus zo lang de merknaam er niet op staat lijkt het mij geen probleem.

Nu een Seiko om… Een echte :stuck_out_tongue_closed_eyes:

alhoewel …deze komt niet uit Japan .

8 likes

Dit durf ik bijna niet publiekelijk te bekennen, maar ofschoon ik dat ding eerst helemaal affikte begin ik de sjeu van deze GMT-implementatie te zien. Zeg dit toch maar niet tegen @HanDavinci. :slight_smile: Allen die mercedes-wijzer zou een stick moeten zijn, maar er is sprake van voortschrijdend inzicht a propos de bezel en de GMT wijzer.

1 like

Steinhart, Alpha, Ginault, Marina Militaire, Merkur, Corguet, Ancon, Aramar, Deep Blue en vast nog wel een paar meer vallen mijns inziens (volledig of een groot deel van het ‘merk’ assortiment) onder de categorie replica hommages. Oftewel 1 op 1 kopieën/replicas met een andere merk naam erop en dan zogenaamd het label hommage en geen replica. Yeah right :expressionless:
Mag van mij allemaal op de zwarte lijst :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

30 likes
3 likes

Goede witte morgen allemaal

25 likes

:joy::joy:

1 like

Goedemorgen!

19 likes

Goodmorning Ladies and Gentelmen

4 likes