Hoe bevalt het tot heden? Nog iets waar je niet bij stil stond toen je hem kocht?
Hij bevalt heel goed. Rosegouden accenten geven ām die extra touch En valt mooi op mijn pols.
Het enige waar ik niet aan dacht toen ik deze kocht, was mijn budget. Dat was eigenlijk bedoeld voor een Datejust
Sorry @HorlogeOpa. Ik had een mini aanpassing op je wijzerplaat gemaakt.
Hij was iets te subtiel denk ik
Yep! Helemaal mee eens, zeker als je met de zon speelt. Lust ook veel soorten bandjes. Die DJ komt wel Lekker van deze nu genieten.
Inderdaad⦠Was me ontgaan
Cool!
Pot-dan-deuriii ļø
Thanks!
De heledag rond gehuppeld met deze Japanse emaille kneiterā¦
En vanavond een wissel nadat ik mijn vaders schatkist geplunderd hadā¦
Volgens mij heb ik het al eens eerder opgemerkt; Glycine heeft exact hetzelfde model (in verschillende uitvoeringen) uitgebracht. Dat geeft bij mij twijfel of deze familie het horloge wel zelf gemaakt (samengesteld) heeft. Op hun site noemen ze het ook hun eigen merk niet hun eigen creatie.
Deze uitvoering heb ik zelf, dezelfde kast, zelfde uurwerk alleen een andere plaat:
Ik herinner je eerdere bericht. Uiteraard zat ik niet naast Urs Dubach om te zien hoe hij de losse onderdelen met eigen wijzerplaat in elkaar heeft gezet, maar het lijkt mij geen moeilijke klus voor een ervaren horlogemaker. Het is ook goed mogelijk dat hij de klus heeft uitbesteed en dat kan bij Glycine zijn geweest (of elders). Het blijft een leuk horloge, dat destijds in heren en dames model kon worden geleverd. Overigens is ook die van jou met de Glycine-plaat (en andere wijzers) een leuk horloge, dat je vaker mag laten zien
Ik vermoed dat ze het gewoon ingekocht hebben ter ere van hun jublileum en hun naam op de wijzerplaat hebben laten zetten. Maar het is zeker een leuk horloge met prima specs.
De mijne heb ik aan mijn vader gegeven dus daar zullen weinig tot geen foto updates meer van volgen