Wat dragen we vandaag deel XII

13 likes

Gr, HJR

24 likes

Bekrast.

1 like

:joy: Geweldige respons. :ok_hand: Volgende keer graag als ik niet aan het drinken ben! :stuck_out_tongue_winking_eye:

Okidoki. Zal maar niet vragen hoe en wat


Die mag om de 5 plaatjes wel langskomen
:wink: :+1:t2:

1 like

9 likes

Ding is 50 jaar oud.

1 like

Ja dat idee had ik ook al daarom wil ik er wat meer over weten.

Wel, deze 806 is van 1970 en completely ‘as found’, en dat ga ik ook zo laten. Dus daar horen krasjes op de kast en glas ook bij :slight_smile:

1 like

Dat is nog geen saffier dus? Want hadden ze dat 50 jaar geleden al?

Plexi! Saffier was in die dagen erg uitzonderlijk, zoniet onbestaande. Je kon wel al gehard mineraal vinden op bepaalde horloges, denk aan de Defy.

Juist. En je voelt niet de behoefte om die te poetsen. Gewoon zo laten dus.

Exact. Laat ze wellicht bij een service in de toekomst wel vervangen. Maar dat moet dan wel een originele domed plexi zijn, geen aftermarket shit.

Overigens houdt dat altijd risico’s in. De sliderule werkt nu goed. Alles gewoon lekker laten zoals het is wint het als optie tot nu toe. Geniet er even veel van.

4 likes


Poeh zware dag vandaag
blij dat ik lig :lying_face:

15 likes

Ok. Op termijn wil ik er een navitimer bij. Ik zie best veel vintage voorbij komen maar weet nog niet waar bij mij de grens wat ik qua sporen nog kan hebben. Zodoende de belangstelling. Kijk steeds vaker naar vintage horloges dus.

1 like

Ik kan een vintage 806 ter harte aanbevelen. HĂ©Ă©rlijk horloge, zeker op deze stalen JB champion bracelet.

Ik vind de ‘big eyes’ variant zelf de mooiste, best in balans.

Deze trok me heel hard door de ongepolijste kast (scherpe facetten). Erg blij mee.

1 like

Ik denk als ik weer in NL ben dat ik gewoon eens wat zaken af moet gaan om mij een beeld te vormen. Ik zit nu teveel foto’s te kijken.

Wat mij betreft een veel interessantere vraag is: waarom is de foto omgekeerd/spiegelbeeld? @septentrio

In spiegel getrokken.

2 likes