Wat dragen we vandaag deel XII

Hoppa, avondwissel

20 likes

Ik al 7 keer inclusief de andere topics :smile:

5 likes

Ja hoor. Dat is speciaal voor malle techniekfetisjisten (zoals ik), dan hebben ze wat om aan te pielen. :rofl::joy: :wink:

3 likes

20 likes

Damas @Ko-Banden :ok_hand:

25 likes

Ach, wansmaak is ook smaak :grinning:

3 likes

De Certina weer eens op leer gezet. Ook fijn!

16 likes

Really quotjellyfish is helping yesquot god damn kids these days _66981cd5928994bb7449055afc02014f

4 likes

:kissing_heart:

https://youtu.be/lVeMCNvV94Q

2 likes

Had een seiko kunnen kopen. Het werd een seizoenskaartverlenging.
On topic: droeg de full metal square, maar die ligt nu even bij het raam want gaf low battery aan.

14 likes

Even langere tijd geen regen - kan ik weer eens deze gekke Alba om, normaal iets te riskant met zijn gebroken glaasje…

11 likes

Wissel.

13 likes

24 likes

Met dank aan enz, enz… :slight_smile:
Even een bakkie en weer door.:+1:

14 likes

Het solide aanvoelen van de monocoque case is relatief. Je draagt de duiker immers in Nederland altijd over een duikpak. Dus daarmee komt het draagcomfort wat mij betreft te vervallen.

Het duiken met een droogpak geeft nog een ander probleem bij zowel de Sumo als de Marinemaster . Allebei hebben dan wel een extensie zitten op de stalen band, maar geen van twee is geschikt om te plaatsen over de ringen die aan het einde zitten van het droogpak waar de droogpak handschoenen op gemonteerd worden. Daarom gebruik ik voor de Sumo een rubber band met extra duikpak extensie.

Een ander voordeel van deze manier van duiken is dat door het enorme drukverschil wat bij het duiken snel voorkomt een rubber band het drukverschil wel op kan vangen en een stalen band niet.

Een voorbeeld ik maak een duik naar 40 meter .Aan de oppervlakte zit het horloge goed op zijn plaats . Op 40 meter kun je het horloge rond draaien om je pols door het drukverschil. Scheelt 4 bar op 40 meter.

Ik heb wel eens de fout gemaakt om op die diepte het horloge wat hoger op het duikpak te plaatsen zodat het weer goed bleef zitten. Nadat ik in mijn opstijging op 30 meter aangekomen was begon het horloge erg te knellen op mijn arm.

De band zat nu zo strak dat ik de sluiting niet eens meer los kon krijgen. Dus weer terug naar 40 meter horloge los gemaakt en weer opnieuw gaan opstijgen.
Het gevolg van deze actie was dat mijn duik in eens een decompressie duik werd .En ik een extra stop van ongeveer 12 min moest maken.

Gelukkig duiken we altijd binnen de marges met het adem gas en is er niets gebeurt. Dit zijn toch dingen waar ik niet meteen bij stil heb gestaan toen ik ben gaan duiken met een duikhorloge . Het duiken met de Marine Master heeft voor mij niet echt een meerwaarde . De Sumo heeft meer als genoeg in huis om een prima duiker te zijn.

10 likes

Was geen straf om in de file te staan met een schitterend horloge :star_struck::star_struck::star_struck:

33 likes

17 likes

Moggê HF :+1:t2:

17 likes

Goedemorgen!

21 likes

31 likes