Wat dragen we vandaag deel XIII

Dat is balen,… zat het wel comfortabel?
Ga je er eentje bestellen?

Zat prima. Maar wel strak gespen anders wiebelt de jlc.

Ik twijfel nog een beetje. Ook wat kleur betreft!

:beers:

1 like

8 likes

Er zit wel een gedachte achter. Het horloge is gemaakt voor meerdere generaties draagplezier, waarbij de mogelijkheid aanwezig moet blijven om die mooie polishing en finish te kunnen bijwerken. Dit gaat niet met zo’n coating. Die reserveert Seiko dan ook voor de “wegwerp” horloges (die ook een leven lang mee kunnen).

Niet uit zuinigheid dus, net zoals andere high-end merken het bv verrekken om een coating op het glas aan te brengen.

2 likes

vandaag in het bezit gekregen deze supermooie Omega speedmaster sapphire :grinning:

24 likes

Dat gaat niet lukken als je het uurwerk origineel wil houden, want er zitten erg veel voor Tudor gemodificeerde onderdelen in, en zelfs de olie is gepatenteerd. Deze onderdelen zijn voor de horlogemaker op de hoek niet verkrijgbaar. Hij klapt er bij revisie dus gewoon doorsnee ETA spul in.
Het verschil in service prijs is dus erg relatief, en als een paar honderd extra per 10 jaar te veel is, dan is het wellicht slimmer om een goedkoop Quartz modelletje kopen :wink:

1 like

Ik weet het zeker, deze gaat nooit meer weg!
De wijn daarentegen, die tikt wel lekker weg :ok_hand:t2:

19 likes

Nice! Dank voor je antwoord. Dan heb ik nog een vraag. Hoe zit het in vredesnaam met die extra lange rubberen band? Beide kanten lijken een uiteinde te zijn. Hoe moet je die monteren? Ik snap hem niet haha :sweat_smile:

Foto is van jouw NA topic geleend

2 likes

Nieuwe banden binnen gekregen:

31 likes

Oranje natuurlijk

11 likes

Japanse neven uit de 70s en 80s:

21 likes

Frivoliteit :sunny:

35 likes

Is bedoeld als duikers extensie. Ding zonder uiteinde bevestig je aan het korte stuk waardoor band heull lang wordt.

1 like

Maar waar zit het dan vast aan de kast? Ik zie hem echt niet haha

1 like

Ik heb dit nog nooit eerder gezien, maar ik begrijp uit het plaatje dat je ze alle drie aan elkaar knoopt.

Deze tussen de andere twee stukken, welke aan de kast zitten.

1 like

Dit dus @RLC

2 likes

Staat wel gaaf die band op de EP!!

1 like

11 likes

21 likes

M’n eerste “knutsel” projectje vanavond om de pols. Ongeveer twee jaar geleden kreeg ik deze “knol” als eerste horloge om op te oefenen. Het liep niet en is destijds teruggebracht bij de juwelier. Even flink mee bezig geweest en het loopt nu sinds ongeveer 24 uur mooi op tijd.
Misschien maar eens iemand blij mee maken als het blijft doen.

17 likes