Hij is eigelijk niet meer van mijn pols geweest
Heb er wel even aan moeten wennen. Maar merk wel dat het rose goud heel erg warm is en niet zo opvalt.
Gefeliciteerd.
Ja, maar daar zijn er helaas wel meer van. Veel horloges met retail tussen de 1800,- en zelfs 6000,- euro hebben deze endlinks die niet helemaal aansluiten. Nieuwe Uboats en zelfs een paar Sinn’s gezien die dit ook hebben. Vind het niet altijd mooi, maar krijg de indruk dat er soms voor wordt gekozen om de aansluiting op de pols smaller te houden anders moet je toch al gauw minimaal 18,5 cm polsen hebben.
Thanks
Er staat 1 atm. op het deksel. De kroonpakking is vrij dun, en af-fabriek onvoldoende gesmeerd (bij mijn exemplaar in elk geval, maar ik vrees voor de hele Glycine-productie). Als dat laatste eenmaal in orde is, en de dekselpakking dito, denk ik dat-ie 5 atm. ook wel haalt; maar ik doe geen overdruktest als er geen schroefkroon is. Wil nl. altijd eerst de kast testen zonder het uurwerk er in, bij een natte test.
Bij de vacuumtest bleef, nadat ik op STOP had gedrukt bij 20% vacuum, de wijzer die de uitzetting van de kast meet, keurig stabiel. Die was toen al wel 2 honderdsten uitgeslagen, ofwel - het glaasje wil er dan heel graag uit.
Als-ie langzaam terugkruipt is de kast lek (of de tester; de onderkant van de stolp moet ook licht ingevet zijn); want er ontsnapt dan lucht uit het horloge.
Apart ding. Kan je mij er meer over vertellen?
Het is een horloge van Silver Watch co, type Archetype one (The blue with date), een Tudor hommage!
Specificaties zijn prima: Miyota 9015, 300m waterdicht, vintage domed saffier met AR coating, 39mm, 120 clicks bezel.
Je ziet ze heel weinig, maar wel leuk en goed gemaakt horloge!
Een van de, zo niet Dé, mooiste Sub referenties. Én een mooie viervoeter congrats
Thx, ben zot van beide en kan op momenten als waarop de foto genomen is enkel maar genieten!
Boxer toch? De viervoeter dan hè