Januari 2020. Was al tijden op zoek naar een duiker uit 1976… maar budget kon niet al te overdreven zijn.
Opgeduikeld uit Amerika deze SKX-007.
Maar bij ontvangst was er best nogal wat mis mee en was het horloge, in handen hebbende, optisch onlogisch en vooral rammelde het als glasbak die geleegd werd.
Dus contact gezocht met @Aad57 om te kijken of hij er wat mee kon.
Na extreem goed contact met de verkoopster waarin ik, onderbouwd met foto’s heb uitgelegd wat er aan de hand is en vooral wat er mis mee was heb ik, mede door het zeer prettige contact, een royale vergoeding van de verkoopster ontvangen.
Aad is aan de slag gegaan en oo zoek gegaan naar (zoveel mogelijk) originele onderdelen wat gelukt is op de wijzerplaat en wijzers na (die zijn wel aftermarket)
Al gauw kwam hij ook met de volgende mededeling… het is geen SKX-007. Op de kast staat 6309-7290! Doordat hij als SKX is verkocht zijn we eigenlijk allebei uitgegaan van een Frankenstein horloge… maar niets is minder waar.
De kast, het deksel alles is van 6309-7290. En het uurwerk is een 6309A. Het blijkt dus een 1976 mini turtle te zijn.
Met dit in het hoofd toch maar gekeken hoe we (Aad ) het horloge zoveel mogelijk in originele staat terug konden krijgen…
Dit is het resultaat.
Hij lag ook al tijden bij Aad klaar maar door de extreem bijzondere mondiale situatie heb ik ophalen uitgesteld. (Wel ophalen want verzending vind ik tricky en het is ook altijd prettig om Aad even te spreken over het horloge waar hij aan had gewerkt.)
Ben helemaal blij!
Machtig mooi de v/d Klaauw.