Dat horloge heb ik dankzij enthousiaste posts van @Fate_Amenable_To_Change beetje ondekt.
De fijne verschillen van de diverse uitvoeringen ken ik niet, maar de meest geslaagde zijn die met de dubbele 24uursaanduiding, zoals die van jou.
Precies. Er wordt hier op het forum altijd een beetje om gegrinnikt maar als ik een beginnende liefhebber een horloge moet aanraden voor een eerste aankoop is dat altijd deze (zeker als het wat meer ‘tool’ mag zijn).
Gemaakt uit spareparts van mijn toolbox, case is van een goedkope quartz acryl horloge die niet meer werkte, alles was lelijk behalve de full acryl case die ik wist ooit een project ging worden. De movement is een goedkope chinese handopwinder die in een horloge zat van een lot die ik opkocht voor herstel en geen ander gebruik voor had. De wijzers komen van 3 verschillende horloges (ik kon een matching paar gebruiken, maar dat was niet het doel van deze gekte) en dan nog een wijzer gelijmd voor datumaanduiding. Het bandje is dan weer uit recycleerd textiel van een triwa horloge.
Het is geen meesterwerk, maar koste mij letterlijk niets om te maken en draag hem soms voor de grap of neem hem mee om te tonen hoe een handopwinder werkt aan mensen die het niet doorhebben dat niet elke horloge een batterij’tje moet.