Prachtig! Deze beetje comfortabel? Heb mijn oog laten vallen op de ivoorkleurige, maar passen is nergens echt mogelijk…
Meestal show ik wat aan mijn pols zit in het Vintage deel, omdat ik nu eenmaal meestal vintage horloges draag. Maar er zit ook wel wat ‘modern’ of nieuw gekocht spul in mijn collectie. Geen kostbare dure merken, want dat gaat de spreekwoordelijke Bruin niet trekken, maar ook bij moderne horloges zit er soms wel eens iets wat er leuk uitziet en wat voor mij betaalbaar is. Meestal kom je dan uit op iets met een quartz uurwerk of iets uit China, vaak een combinatie van die twee. Soms vind je iets leukers, zoals deze handopwinder met een knipoog naar het design van een vintage horloge.
Vandaag draag ik dus een super goedkoop horloge uit, jawel China. Niks mis mee.
- kost een
en een
- ziet er leuk uit.
- Niks kopie of hommage. Een (voor een Chinees) redelijk origineel design met een hint naar de trench watches uit de jaren '20 door de beugel lugs en de kleine seconden wijzer.
- het meest standaard Chinese handopwind uurwerk dat er is; het ‘Chinese Standard Tongji mouvement’.
- Mooie metallic blauwe wijzerplaat die verkleurt bij verschillende lichtinval.
- Mooie, goed afgewerkte ‘feuille’ wijzers.
- Kleine secondenwijzer is apart voor een chinees standaard uurwerk.
- Ik heb het ding nu al een paar jaar en het loopt nog steeds perfect en op tijd.
- Keurig, weliswaar eenvoudig maar goed, dubbel sluitend meshbandje.
- De cijfers en vooral de merk opdruk hadden wat bescheidener gekund, maar je kan niet alles hebben…
Een heleboel plezier aan de pols voor een paar tientjes. Kortom: een Winner!
Wow, @Jacobus, wat mooi! Daar ga ik dan met m’n blauwe Chineesje.
Alle waar naar zijn geld.
Geniet er van!
Hallo allemaal, nieuwkomer hier:-) Voeg hierbij mijn beauty toe aan al jullie mooie horloges. Fijne dag!