Leuk !!!
Deze MK2 zijn 36mm in de case shape. De MK1 is 34mm maar net zo volwassen omdat dat “meer dial” is, dwz dezelfde grootte wijzerplaat, met wat minder kast er om heen. De MK3 ken ik niet goed, daarvoor moet je bij @Anthony zijn.
Dat was natuurlijk John Harrison’s H4 Marine Chronometer, de moeder van alle deck watches, gebouwd in 1759. Waarna de markt nog zo’n 150 jaar lang deckwatches in zak-horloge formaat maakte, uiteraard. Gebaseerd op standaarden van het Royal College, waarbij de Railway standards voor tijdmeters zo rond 1892 volgden.
Vanaf WWI kreeg je dan dezelfde horloges die op een band werden geknald met wire lugs. Deze trench watches of wristlets waren vaak op dezelfde leest geschoeid als voornoemde deck- en railway watches, maar soms wat robuuster gemaakt met extra bars of deksels om ze te beschermen tegen impact.
De Portugieser werd pas in 1939 geïntroduceerd, als ik het me goed herinner, dus ik zou niet met droge ogen willen stellen dat het “de moeder” van wat voor deck watch dan ook is.
Wel een erg mooi horloge. Ik zie 'm je veel te weinig posten.
Nice
Mooie NA, gefeliciteerd
Mooi en klassiek. Mag je vaker showen John
Moeder van Alle Moderne Dek Watsjus dan want om een of andere reden doen alle merken zoveel mogelijk hun best een Portugieser-hommage op de markt te brengen…
Gefeliciteerd,heel mooi model