Seiko Alpinist
Gefeliciteerd Bert. Super origineel cadeau
“Kom schat, we gaan nog even uit.”
Dus ik overhemd aan en een net horloge om…
Gaan we naar de bioscoop…
Ik ben niet echt onder de indruk van de modellenreeks van Longines; de zooi (excusez le mot) die ik bij Hour Passion al jaren ongeliefd zie liggen te wezen spreekt boekdelen. En wat er in de etalages ligt van de reguliere juweliers, daar gaat mijn hart meestal ook niet sneller van kloppen. ('t Is een mening hè…degustibus etc…)
De Legend Diver vond en vind ik er met kop en schotel bovenuit steken (helaas ook qua prijs). En omdat ik al vaker een net-niet aankoop heb gedaan, wil ik nu toch voor 3800 pietermannen zeker weten dat het horloge bevalt. Dus een paar maanden geleden heb ik de vrijwel identieke San Martin gekocht, weliswaar in een hardere kleur blauw dan de Longines, maar toch, en die draag ik vrij regelmatig. Zit lekker, kast en wp zien er goed uit, bor-band is keurig, what’s not to like. Gelukkig is Longines onlangs met een witte wp gekomen, de eerdere kleuren waren het net niet, dus daar ga ik dan uiteindelijk voor, die vind ik ècht het einde. Dus zo levert de aankoop van een neppert uiteindelijk toch omzet op voor ‘the real deal’. (Maar of ik deze SM dan uiteindelijk verkoop… ?)
Prachtig, Hans. Veel plezier ermee!