Wat dragen wij vandaag CXVI

35 likes

28 likes

Zeker!

L is low signal, H is high signal. Alleen van belang tijdens synchroniseren met tijdzender.

WWVB, MSF, DCF, BPC en JJY zijn tijdzenders uit de VS, UK, Duitsland, China en Japan.

Y en N zijn yes en no bij handmatige controle of de synchronisatie gelukt is. Standaard gebeurt dit in de nacht.

De secondewijzer springt tijdelijk naar deze posities om te antwoorden… daarna draait ie weer naar de normale tijd.

De praktijk: onder de kroon zit een knopje welke je met een prikker kunt indrukken. Druk kort en de secondewijzer springt voor 5 seconden naar Y of N en daarna weer op de tijd.

Druk minimaal 3 seconden en het horloge gaat handmatig synchroniseren met DCF in Nederland. Tijdens het synchroniseren draait de seconde wijzer steeds 1 rondje naar 8 (zwak), 9 (middelmatig) of 10 (sterk) signaal. Na 3x staat het horloge weer op tijd.

Tijdzone instellen kan door de kroon 1 klik uit te trekken, de secondewijzer geeft nu de tijdzone aan. Op dit moment zal de wijzer op de 2e seconden tik staan (Amsterdam, zomertijd). Verstellen door de kroon langzaam te draaien naar een andere zone als je op vakantie gaat, NY b.v. instellen op 56e seconde, dus UTC-4.
Druk de kroon weer in en het horloge loopt naar de juiste tijd.

5 likes

20 likes

Herkenbaar.

27 likes

Ik ben alleen iets dichter bij huis.

1 like

Groetjes uit Lille! Mooie Rolex passen

21 likes

25 likes

16 likes

Het leek even op een komma tussen de 179,00⁰⁰.
Jammer weer :sweat_smile:

2 likes

32 likes

Vandaag voor het eerst omgeslagen…

Venezianico Nereïde GMT

25 likes

Was het maar zo een feest :rofl:

3 likes

@daffie

:crazy_face: en da’s nummer :four:

:rofl:

16 likes

Nog even genieten Dan van de laatste loodjes, straks is het weer hard werken :+1:

Snap ik, een hotel is ietsje duurder :wink:

Er bestaan behandelingen voor hoor Friso, rehab voor horloge verslaving :wink:
Maar jij bent beter begonnen dan ik, dat is 1 ding wat zeker is :grin:

Gefeliciteerd Bjorn met je Explorer, staat netjes om je pols. Wens je natuurlijk veel draagplezier :+1: :ok_hand:

Lekker man, genieten daar met die mooie Nivada, mooie band ook :+1:
Reageer straks op je bericht :smiley:

Leuk horloge met die korte lugs, had nog nooit van dit merk gehoord :+1:

Maar niet minder mooi :+1:, mag ik vragen hoe oud deze is?

Gefeliciteerd met je DJ en natuurlijk ben je er blij mee, wens je veel draagplezier :+1: :ok_hand:

5 likes

Zaterdag de nachtdienst weer in :roll_eyes:

2 likes

Ah, op die manier. GPS horloge dus? Bedankt voor de uitgebreide uitleg!

2 likes

En geweest, eindelijk een dieet wat aanslaat. Ben goed opweg van de 115 kg nu 107 kg, geef mijzelf een pluim :smiley:. Aanrader voor als je wilt afvallen :+1: rechts is mijn dieétiste :wink:

12 likes

Nee tijdzenders (lange golf radio) gesynchroniseerd, niet via GPS.
In Europa via DCF77 - Wikipedia

2 likes

21 likes