Absoluut, maar ik heb die foto bewust zo gemaakt, om het horloge zo klein mogelijk te laten lijken
Zo om de pols gaat het prima eigenlijk, al is het wel de ondergrens voor mij. Qua draagcomfort is het de winnaar in de collectie.
Dankjewel
Even los van de maat… Dit is nog echt een RAF style pilot met de juiste wijzers en zo. Ik zou er heel erg zuinig op zijn. Het zou, als zo iets in het blauw terecht zou komen, zomaar een verleiding kunnen zijn voor me. Zo maakt IWC geen horloges meer.
Ik ben ook een “sixties kid” maar aangezien we nu in 2025 leven, en ik altijd wel met de tijd ben meegegaan, past het niet bij me om een opa horloge te dragen. Voor mijn polsen zou dat 36mm of kleiner zijn, schat ik in. Deze 38 kom ik nog net mee weg, vind ik zelf
Uiteraard is dat voor iedereen anders. Ik vind het bij een ander (met iets bescheidenere polsen) vaak wel cool staan, zo’n vintage horloge in een kleinere maat.
Deze verrast me enorm. Ik pak s’ochtends vaak een ander horloge, maar wissel terug naar deze binnen een uur. Ik heb ook een Mark XVIII, en Mark XX gehad, maar die deden me weinig. Dat een paar details zo’n verschil kunnen maken.
Deze zal niet zo snel in het blauwe terecht komen schat ik zo in. Zo’n complete set in deze staat vind ik niet snel nog eens. Althans niet makkelijk. En ik zal gegarandeerd spijt krijgen, als ik hem weg zou doen. De Rolexen vertrekken nog eerder
Dat klopt. En dat mag, ik vind het wel een succes . Had hem er vorige zomer en herfst ook op en ook toen gemengde reacties. Maar ik draag uiteraard wat ikzelf leuk vind en dat is op nato
.
Fantastisch. Ik vraag me af hoeveel Mark XV (het Pilot model, niet de Spitfire) er op het forum te vinden zijn. Ik schat een stuk of 10? Niet iedereen plaats steeds foto’s (zoals ik), dus het zijn er waarschijnlijk meer dan je zou verwachten.
Das een opvallend Bulova.
Zoemer of 262 khz ?
Dit model komt inderdaad niet zo vaak voorbij.
Zeer mooi model, tijdloos. Zalig horloge.
Geen van beide. Het is een interpretatie van een jaren 60 model (de 521) maar nu met een Zwitserse automaat. Limited edition (dus veel te grote verpakking voor een klein horloge )
Dit was een van de horloges die Elvis graag droeg heb ik me laten vertellen.