FNGEEN; Een Lolex
, dus een Rolex Submariner hommage… Wat vinden we ervan? Graag je mening, negatief of positief, don’t care ![]()
1op1 kopieerwerk van een merk als Rolex is Geen hommage maar ordinaire diefstal.
Dit is naar mijn mening een hommage, maar dan moet je het bijpassende verhaal maar eens lezen…
Te veel concurrentie?
Dankje Dan!![]()
De mannen van Tempus @Tempusuurwerktechniek zijn echt tovenaars. Mijn DayDate was al in een vrij goede staat, maar Mark heeft hem tijdens de full service weer laten stralen als een nieuwe ster! En dat voor een horloge uit 1999.![]()
Nog eentje dan, om het af te leren…![]()
Fijn weekend kerel!![]()
lang op moeten wachten?
Om te beginnen, zet je pip goed
, je hebt gewoon een leuke hommage, qua kwaliteit niet te vergelijken met de Rolex Sub maar geloof mij dat is boeien. Belangrijkste is dat JIJ hem mooi vindt en dat hij netjes loopt. Op het forum kraken we geen horloges af in negatieve zin. Er zijn leden die een hommage liever niet hebben, maar dat is hun mening
. Alle waar naar zijn geld zullen we maar zeggen ![]()
Erik tuurlijk wordt er 1:1 gekopieerd, daarom zei ik @Hverm ook dat men van hommage houdt of niet. Tuurlijk zijn er ook “zoals ze noemen” hommages maar dat zijn soms ook gewoon kopieën. Maar nu even anders denken, hoeveel pikken gevestigde merken niet iets van een ander merk en dan betaal je gewoon de hoofdprijs, of niet soms?
ik weet heel goed wat je bedoelt… het lijkt er zoveel op… alleen hier en daar subtiele dingen die anders zijn… maar verder is het een kopie te noemen ja… maar ja zo is de wereld een beetje nu… en niet iedereen wil soms wel tienduizenden neertellen voor maar een horloge… anyway, dank voor de feedback…
en inderaad, dit, wat jij hebt ingestuurd… mooi ding, en geef wel toe; een echte hommage ja…
Voor mij is het niet moeilijk, want iedereen heeft gewoon recht op zijn eigen mening.
Ik heb wel degelijk iets tegen replica’s, echte bewuste neppers. Dat is oplichting. Maar tegen een mooi uitgevoerde hommage heb ik geen bezwaar.
In mijn jonge jaren kon ik mij absoluut geen Rolex horloge veroorloven; die ruimte was er echt niet. Maar ik vond ze wél heel mooi, dus heb verschillende hommages met veel plezier gedragen (o.a van Bulova, Ricoh en Seiko) en dat gaf me niet alleen een goed gevoel, maar ook de motivatie om serieus toe te werken naar het moment dat ik mij wél een Rolex zou kunnen veroorloven. En ook dat laatste gaf mij na het bereiken van dat doel een ongelooflijk goed gevoel!![]()
dit is ook gewoon my thoughts exactly…
inderdaad hebben de grote gevestigde merken van elkaar “afgekeken” en toch moet je gewoon de hoofdprijs betalen… soms denk je dan; is het nou echt zo duur om dit te maken? of; is het ok om zoveel te vragen voor een horloge?
maar inderdaad; hoe jij het verwoordt, zo denk ik ook
Fijn weekend gewenst ![]()
Pffff dat zeker, ben toch heel wat jaren onderweg daar naartoe geweest.
Maar precies dat Henri, wat de 1 een hommage noemt, noemt een ander weer een kopie.
Ik neem een bijna kopie mee naar de GTG Den Haag, jammer dat jij er niet bij bent. Op de band na, gewoon een Tudor. Maar die kocht ik JUIST voor de band, dat systeem wat die Chinezen uitgevonden hebben vwb de band mogen ze van mij op meer horloges doen. Kijk eens bij ali naar het merk Thorn (zetten er niet op Tudor/Rolex) maar kijk vooral eens naar het systeem van de band. Schakels wisselen zonder een tooltje, is dat handig of niet ![]()
Ze noemen dit een hommage, maar lijkt wel heel veel op de Tudor op de band na dan.
Maar ga maar eens kijken hoe ze schakels wisselen, leuk en handig
Enne Henri er zit een PT5000 uurwerk in, ga maar eens kijken bij uurwerk vergelijkingen, is beter dan de ETA 2824-2 en de Sellita en dat voor nog geen 2 barkie’s.
Hier exact hetzelfde Dan. Gewoon hard gewerkt en altijd mijn best gedaan. ![]()
![]()
Ik heb gewoon eerst wat Invicta’s uitgeprobeerd om dat ene gevoel te krijgen, tijdje gedragen en toen de knoop doorgehakt en mijn eerste Rolex gekocht. Tja daarna was het hek van de dam zoals je weet ![]()
Was een impulsieve aankoop ![]()