enkel de 22 mm nog maar?
Het waarom @James_T_Kirk, Johan:
- vanwege het onomstotelijk bewezen feit, dat Japanse uurwerken van Seiko (én Citizen-Miyota) betrouwbaarder zijn dan Zwitserse uurwerken van bv. ETA, Sellita, Ronda, STP - zelfs dán wanneer alle dezer uurwerken geen onderhoud hebben gehad.
N.B. : ik kijk hier totaal niet vreemd van op, je merkt het vanzelf wanneer je vanuit beide landen die bekende merken in bezit hebt gehad. (dit is dan ook de reden dat ik nu nog maar weinig horloges wilde bezitten).
Het zijn nèt Japanse auto’s dus… Voor electronica gaat het niet helemaal op overigens, maar dat is iets voor de PB afdeling.
![]()
![]()
Blijkbaar ![]()
Heb je daar documentatie van? Bij mijn weten produceren er meerdere fabrieken gewoon erg robuuste werkpaardjes, en ik heb ooit een horlogemaker horen beweren dat de Seiko uurwerkjes expliciet ontworpen zijn als een soort hi-lux, maar daar is erg, erg weinig over te vinden verder.
Wat jij die horlogemaker hebt horen zeggen klopt helemaal. Deze onomstotelijk bewezen feiten komen geheel uit de praktijk van het gebruik van de genoemde (alle genoemde) uurwerken van Japanse én Zwitserse makelij.
- Deze cijfers zijn niet openbaar (gemaakt), om dezelfde redenen dat bv. Rolex nooit iets openbaar maakt.
Het is “ter eigener informatie.”
Wil mijn dweller posten maar krijg je een zwart vlak, zie je nog niets. Dus moet je mij maar geloven. Dweller om vandaag ![]()
edit: zie dat hij nu wel te zien is ![]()
lekker man, kan je hem gelijk ook even posten in themaweken
. Ik had er een Tugor gepost ipv Tudor, kan jij mooi deze posten ![]()
Dit is echt een hele leuke Flintridge van Hamilton, ook wanneer de klep dicht is ![]()