De hele dag was de mooie diepblauwe een fijne gezel, maar nu mag deze geklede presage avant la lettre een avondje mee. De wijzerplaat spiegelt aan de binnenkant van het saffier, en dat spiegelt weer op de superscherp gepolijste wijzers. Zou er haast stiekem een 4R35 in willen doen, met z’n 4R15 heeft deze schoonheid geen handopwinding en dat voelt wel wat vintage😊
Dank je Jasper
Ja super!!! Echt heel mooi!!!
Als je er ooit vanaf moet… ![]()
Eén van m’n eerste horloges, de blauwe versie. Heb ‘m nog liggen. Ik meen door een bekende ontwerper ontworpen. Gaaf horloge!![]()
sorry
dit zou de laatste Tokyo zijn die ik weg zou doen.
= die gaat nooit weg
Geef je gelijk ook…
Ik wil graag een tweede horloge naast de hamilton die net wat strakker is, mooier afgewerkt en iets rustigere plaat.
Bb36 en ranger heb ik gepast en overwogen. De faux patina cijfers op de ranger trek ik niet. Bb36 mijn twijfels over.
Onlangs de bb58 blauw gekocht. Stond altijd bovenaan mijn lijstje. Nu ik hem heb weet ik niet of een duiker stijl horloge iets voor mij is
. Ik kan er nog niet helemaal aan wennen.
Ik heb nog een sarx045. Heel mooi maar wat ik niet mooi vind is de kroon, de crownguards en ik vind hem net te groot.
Wat ik mooi vind aan de hamilton is de kast vorm, het gebrushte in combinatie met gepolijst, bandenslet en formaat.
Kijk nu met een schuin oog naar een SBGX261 en Aqua terra 8500. De Railmaster vind ik ook mooi, behalve dan dat de cijfers oranje zijn of groenig wit op de type met zwarte dial. De bb58 en sarx gaan er dan uit.
Edit: hamilton gaat er ook niet uit want ik geniet er altijd van als ik hem draag en het is mijn eerste mooie horloge
, voor zover dat een reden is.
Grand Seiko is prachtig qua afwerking, speelt mooi met het licht, dat spreekt je ook aan op je Hamilton geef je aan.
De railmaster kan misschien wat te saai en vlak overkomen, dat is wel weer de kracht van dat model, lekker onder de radar. De faux patina moet je wel trekken
De omega Aqua Terra black laquer zou je ook nog kunnen overwegen. Prachtige band en ook een mooie combinatie tussen brushed en polished
Je hebt 'n behoorlijk specifieke smaak. Op zich niks mis mee, natuurlijk. En ook wel weer het leuke van de ‘horlogereis’: je ontdekt steeds meer wat wel en niet bij je past.
Durf het bijna niet te vragen. Maar zou je niet een chrono willen? Field watch, chrono en duiker.
Ik ben bevooroordeeld in die zin dat ik binnenkort mijn derde (!) kleur SBGX binnen krijg, naast de 263 en 265 komt er een snowflake 355 aan, en ergens in m’n hoofd zou ik rustig ook een 261 kunnen scoren als het allemaal oneindig was.
Ik zou zeggen: doen! Die SARX legt het in elk opzicht af tegen een 261.
Cool dat je hem nog hebt! Emmanuel Gueit is de ontwerper inderdaad.
Vind dan juist de teak dials wel mooi bij de aqua terra, denk ik
. Maar eens een keertje kijken.
Dat is inderdaad juist het leuke. Ik ben ook wel van het heel veel bekijken, lezen, passen voordat ik iets koop! De ‘reis’ zegmaar kan ik al van genieten.
Speedy vind ik ook erg mooi, wel wat prijzig… Maar hoef niet perse een ander type horloge, als ik het horloge maar mooi vind
. Zou bij wijze van zo nog een field watch kunnen kopen. Expl 1 ook erg mooi maar te prijzig op dit moment!