Dank. Dit is de SBGY003, een limited edition. Met een handmatig opgewonden spring drive uurwerk, en daardoor lekker dun.
De basis van dit horloge wordt ook met andere wijzerplaten gemaakt en zijn dan allemaal van het type SBGY. De SBGY007 is het meest bekend en een non limited versie, voor zover mij bekend. De mijne, de 007, maar ook de 009 (donkerblauw) en de 027 zijn voor mij de mooiste versies, maar dat is natuurlijk allemaal heel persoonlijk.
Heb ik allemaal gelezen, de geschiedenis van de Cartier en de latere Cartier Santos. En het klopt dat Cartier als eerste polshorloge wordt gezien. Maar vond het wel grappig dat in 1581 met veel creativiteit een soort van polshorloge werd gemaakt. Maar heb nog heel wat te lezen en ook leuk om de geschiedenis te lezen. Eerste Cartier kwam voort uit een tank die men in de eerste W.O gebruikte. Allemaal nieuw voor mij. Je raakt dus nooit uitgeleerd vwb de horlogerie ![]()
staat 'm goed die band ![]()
Mooi Arjen, vooral de wijzerplaat, lijkt wel snowflake. Dit merk ken ik nog niet, in de berghut werkt internet niet echt, dus kan het niet opzoeken.
Veel m’n plezier er mee.![]()
(Ik heb nog steeds niets gekocht in de vakantie😅)
vakantie is toch nog niet voorbij Hans ![]()
We blijven nog een paar dagen in de blokhut, daarna zoeken we misschien nog een hotelletje in de “bergen”, of we gaan nog naar Leeuwarden en dan onderweg eerst thuis de tent dumpen.
Misschien hebben ze daar ook horloges😀.
Ik ben de beroerdste niet…hier alvast een lijstje voor je ![]()
https://www.goudengids.nl/nl/bedrijven/Leeuwarden/juweliers/
Super, dank je wel Gerard👍