Wat dragen wij vandaag? Deel V

Nieuwe nato binnen. Meteen op mijn fromanteel gezet.
Aller eerste fromanteel model (Hollandse bodem)
Nr. 18 van 85 (day) er zijn ook 85 zwarte varianten (night)

10 likes

Op de nieuwe band vandaag

Ik moest even wennen aan de behoorlijk lichtere kleur (oude bandje was echt donkerbruin, tegen zwart aan) maar ik ben er inmiddels erg blij mee, mooi combinatie al zeg ik het zelf.

Grt. Marco

16 likes

Ik heb er een originele Seiko sluiting bijgedaan destijds.

1 like

Interessante merknaam.

Maar wat nog interessanter is, Huygens heeft nog patentoorlogjes gevoerd met die mensen. Omwille van de pendulum klok:

Huygens designed more accurate clocks than were available at the time. His invention of the pendulum clock was a breakthrough in timekeeping, and he made a prototype by the end of 1656. In 1657 he contracted the construction of his designs to Salomon Coster in The Hague, with a local patent (octroy). He was less successful elsewhere: Pierre Séguier refused him any French rights, Simon Douw of Rotterdam copied the design in 1658, and Ahasuerus Fromanteel also, in London.

Ik zat het gisteren te lezen, en jij post er één. Toeval? Huygens zou er het zijne van denken.

1 like

Tja… als je die stalen knoest erop hebt kun je niet meer terug. Dus geniet er nog even van😉

1 like

15 likes

Vandaag nog steeds deze. Ik blijf het een fascinerend horloge vinden, om een aantal redenen.

De klassieke marine chronometer stijl.

De ETA 2895-2 is weer eens wat anders.

Wel met een gedoodverfde ETA reguleringsschroef.

Een een aardig rotortje. Al ben ik geneigd om die van een simpele Seiko 6r15 mooier te vinden, in dit prijssegment.

Maar dan de kroon en de zijkant. Die zijn mooi. Een aparte verschijning met geborstelde, gepolijste en gekartelde oppervlakten.

En de wire lugs.

Vergeef me het stof. Dit is op de bank met een kop koffie. :slight_smile:

32 likes

Weet niet hoeveel regen er nog gaat vallen… dus dan maar de duikert om!

Just in case!

17 likes

18 likes

Adequaat horloge voor dit weer.

16 likes

Toolwatch vandaag

21 likes

Op dit soort momenten snap ik echt geen reet van het feit dat ik deze te koop had gezet…

17 likes

Ik heb de 007 eens op de 007 (Bond) nato gezet :slight_smile:

12 likes

12 likes

De Kopernic vandaag :slight_smile:

Fijne woensdag :slight_smile:

14 likes

14 likes

24 likes
22 likes

Dagje thuiswerken met mijn kinetic.

8 likes

Tissot met achtergrond uit 1914, fijne woensdag!

29 likes