Wat dragen wij vandaag deel XV

Hier dan nog even een paar redelijk goed gelukte foto’s (voor mijn doen dan, met mobieltje :grimacing:) van mijn NA, die gisteren hier binnen kwam. Het gaat hier om de Oris Clean Ocean ltd.edition van 2000 stuks wereldwijd. :sunglasses:

Dit horloge is uitgegeven ter ere van het project waar Oris medesponsor van is, om de oceanen van het plastic te ontdoen. Te lang verhaal voor nu, maar onder deze link van Hodinkee kan je er meer over lezen: https://www.hodinkee.com/articles/oris-clean-ocean-limited-edition-introducing

Met grote dank aan Peter van Baal, van juwelier Eugène van Baal uit Nijmegen, die o.a. Oris AD is zoals hier welbekend. Peter heeft er voor mij een heel fijne koopervaring van gemaakt, omdat ik helaas vanwege gezondheidsproblemen niet in staat was naar zijn winkel te komen. Zeer enthousiast en kundig advies heeft Peter mij op afstand gegeven en de Oris kwam hier zelfs met enkele cadeautjes erbij. Ook heeft hij de extra rubber band- die ruikt naar eersteklas vanille :wink:- er voor mij opgezet. Alles bij elkaar TOP ervaring! Hier zijn website als je er ook eentje wilt kopen :wink: https://www.eugenevanbaal.nl/

Nu dan een paar plaatjes van de prachtige wijzerplaat die afhankelijk van de lichtval een groot aantal prachtige kleuren blauw aanneemt. In het echt nog veel mooier dan op de foto. :blush:

En dan de achterkant, waarin een medaillon van gerecycled plastic uit de oceaan is aangebracht ter herinnering.

Heel fijne zondag nog gewenst!:+1:

51 likes

De goeie ouwe beater.

12 likes

15 likes

17 likes

Mijn eerste seiko duiker en gelijk een flinke jongen
De pepsi turtle. Al bijna 2 jaar in bezit.

11 likes

Dank je. Geen idee. Ik zou eens een extract of the archives moeten opvragen. Er zit een handopwinder cal 706 in.

2 likes

Kijk dat maakt dit echt een bijzonder horloge! Prachtige foto’s!

1 like

Heel mooi @Klokkengek. :ok_hand:
Hoop dat deze schoonheid je gezondheid doet verbeteren.

2 likes

Prachtig Harry!

1 like

Ik stel voor dat we bij temperaturen boven de 30 alleen nog maar watergekoelde horloges posten :wink:

15 likes

Het is zeker geen licht horloge. De kast is inderdaad relatief groot en in staal, en dat SD binnenwerk is ook niet van het lichtste.
De band is daarbij niet micro adjustable.
Maar! Door de zaratsu polish is het staal boterzacht en draagt ie erg comfortabel.
De afwerking “verzacht de pijn” ook aardig, is uiteraard schitterend.
Er is ook een titanium versie van dit horloge beschikbaar, maar die heeft gouden indices, wijzers en belettering. Erg mooi, iets duurder.
Maar ongetwijfeld lichter…

1 like

Texel, deze ochtend.

15 likes

17 likes

Beginnen met deze dan maar. Ook limited. 350 worldwide. :yum:

25 likes

Wat een mooi horloge is dát.

De achterkant lijkt wel veel op de FOSH nadat @jurk hem had beschilderd. :grin:

2 likes

:slightly_smiling_face::+1:

25 likes

19 likes

Ijsvogel blauw lijkt wel.
Heel benieuwd naar irl

Zag trouwens in de blauwe hoek nu 2 van dezelfde eigenaar opduiken!
Is het de warmte die dat veroorzaakt? :roll_eyes:

Presage-lovers: check!

And enjoy!

2 likes

Kijk!! Dit zijn de verhalen en horloges die onthouden worden (althans door mij :slightly_smiling_face:)
S C H I T T E R E N D ding.
Harry hij is je van harte gegund.
Enjoy enjoy

2 likes

10 likes