Hier dan nog even een paar redelijk goed gelukte foto’s (voor mijn doen dan, met mobieltje ) van mijn NA, die gisteren hier binnen kwam. Het gaat hier om de Oris Clean Ocean ltd.edition van 2000 stuks wereldwijd.
Met grote dank aan Peter van Baal, van juwelier Eugène van Baal uit Nijmegen, die o.a. Oris AD is zoals hier welbekend. Peter heeft er voor mij een heel fijne koopervaring van gemaakt, omdat ik helaas vanwege gezondheidsproblemen niet in staat was naar zijn winkel te komen. Zeer enthousiast en kundig advies heeft Peter mij op afstand gegeven en de Oris kwam hier zelfs met enkele cadeautjes erbij. Ook heeft hij de extra rubber band- die ruikt naar eersteklas vanille - er voor mij opgezet. Alles bij elkaar TOP ervaring! Hier zijn website als je er ook eentje wilt kopen https://www.eugenevanbaal.nl/
Nu dan een paar plaatjes van de prachtige wijzerplaat die afhankelijk van de lichtval een groot aantal prachtige kleuren blauw aanneemt. In het echt nog veel mooier dan op de foto.
Het is zeker geen licht horloge. De kast is inderdaad relatief groot en in staal, en dat SD binnenwerk is ook niet van het lichtste.
De band is daarbij niet micro adjustable.
Maar! Door de zaratsu polish is het staal boterzacht en draagt ie erg comfortabel.
De afwerking “verzacht de pijn” ook aardig, is uiteraard schitterend.
Er is ook een titanium versie van dit horloge beschikbaar, maar die heeft gouden indices, wijzers en belettering. Erg mooi, iets duurder.
Maar ongetwijfeld lichter…
Kijk!! Dit zijn de verhalen en horloges die onthouden worden (althans door mij )
S C H I T T E R E N D ding.
Harry hij is je van harte gegund.
Enjoy enjoy