Wat dragen wij vandaag LIV

Jazeker weer een nieuwe band met dank aan @Watch2Morrow

25 likes

Op de meeste horloges kun je zien hoe laat het ongeveer is. Op een Certina kun je zien hoe laat het echt is. Na vier maanden slechts 1 seconde afwijking. Het HAQ ETA F05 411 Precidrive Quartz uurwerk is daar debet aan.
Deze Certina Urban dresser is een onverslaanbare combo voor € 300: high accuracy, saffierglas, 10 ATM (voor een dresser!) en mooi & uitstekende afwerking.

Referentie C0354101603701. Kastdiameter van 39mm, slechts 8mm dik en een gangbare lugbreedte van 20mm. Nog steeds op het originele leren Certina Croq-stijl bandje.

29 likes

Nog steeds op zoek naar een mint 89-versie. Tot die tijd:

19 likes

Bruin en groen aan vandaag, dus de Phoibos Eagle Ray GMT om.

19 likes

dat begrijp ik, moet je batterijen wisselen. Maar dat is eens per 2 jaar

hoezo specifiek Seiko?

24 likes

Wat een uurwerk!

24 likes

Omdat bij Seiko vrijwel alle automaten niet handopgewonden kunnen worden, helaas.
En dat betekent dus veel schudden en ‘rammelen’ (Kinetics vooral), als je net als ik speciale installaties voor dat doel niet kan waarderen :stuck_out_tongue_winking_eye:

Bijzonder fraai Tony.
Wat een specs voor dat geld zeg!
Prachtig, veel plezier ermee!

1 like

Dat wist ik niet. Ik heb 2 Seiko automaten die ik toevallig wel op kan winden.

Van Kinetics schudden krijg je wel lamme armen :grin:
Ik had ooit een direct drive kinetic die je ook kan opwinden. Je was minuten aan het draaien voor één dag gangreserve of een kwartier aan het schudden

1 like

Dan heb ik het met name over oude quartzen, veel minder zuinig en vaak haperend bij koude. Zo heb ik er meerdere die aan de pols prima lopen, en in rust weigeren. Daarnaast helaas ook leuke chronografen (vaak Seiko) die in functies verstoord raken.
En zonder technische bedrevenheid ben je dan weer afhankelijk van de schaarse reparateurs die quartz nog zouden willen repareren, als die er al zijn…:worried:

1 like

Mijn eerste ‘echte’ horloge 30 jaar geleden. Stad en land afgelopen, maar niemand kan/wil hem maken.

14 likes

Eerste aankoop 2022

21 likes

32 likes

Banden wissel fijne dag hf :+1:

27 likes

22 likes

Eerste aankoop 2022, dus die krijgt sowieso heel wat draagtijd deze maand.

21 likes

Eerste aankoop 2022, dus die krijgt sowieso heel wat draagtijd deze maand.

9 likes

Vandaag de NA.

27 likes

Gefeliciteerd zeer fraai😀