Mogguh!
De prachtige Alexander Shorokhoff vandaag.
Vandaag weer een horlogewissel, had hem al een tijdje niet om gehad. Pols iets dikker geworden, dus moest hem even aanpassen zit nu weer als gegoten
Het is natuurlijk een dijk van een horloge ik vind alleen dat die zo klein oogt om de pols, daarom ben ik meer liefhebber van de ronde modellen van andere merken die voor mij minimaal 40 mm moeten zijn. De Tag Heuer Monaco komt daar wel in de buurt, dus wordt dat misschien wel het model wat ik een beetje vind staan om de pols, daarnaast is de Tag Heuer Monaco natuurlijk wel een top merk . Ga ik toch eens passen bij de AD.
Goedemorgen na al het NA geweld vandaag maar eens een OL oftewel een oude liefde….
Wat is dit toch een beauty
Fijne dag!
De Monaco is een classic maar die vind ik dan weer veel te groot en lomp
Cartier hoort klassiek te zijn.
Ik snap je redenering wel hoor, de Cartier is idd een klassiek horloge en niet te vergelijken met de Monaco totaal ander horloge. Maar ik bedoelde vooral de maat en die maat van de Cartier vind ik wat klein om mijn pols staan. Als de Cartier net zo groot als de Monaco zou zijn gaat natuurlijk wel het klassieke verloren. Zo vind ik horloges met 36 mm al te klein voor mijn pols, dus niets ten nadele van de Cartier is gewoon een top merk.
Vandaag de Mühle Glashütte weer eens uit de kist gevist.
Het blijft een raar horloge. Het feit dat het uurwerk te klein is voor de kast goed hebben ze goed vermomd door de sectoren op de wijzerplaat, de band met de indices, de sunburst middendelen en de symmetrie van logo - datum - KS - modelnaam binnen die band. Eén van de weinige ontwerpen waar het ondermaatse standaarduurwerk niet storend is. Sterker nog, de datum had anderhalve millimeter verder naar het midden gemogen.
En ja, het is een simpel sellita werkpaardje met geblauwde schroeven, spechthals-regulering en custom rotor toegevoegd want Glashütte, regels en zo.
Maar de details op de wijzerplaat zijn super tof. Zoals de uiterst nette concentrische cirkels hier, met de erg simpele doch vlekkeloze wijzers. Inclusief dopje op de centrale as. Zoals dat eigenlijk hoort, maar OK.