Klimmend en klauterend voorwaarts
Op zich een leuk vraagstuk. Even nagezocht, hij komt van Namokimods.
Als ik naar deze foto kijk heb ik de neiging toch the denken dat hij echt is:
In juni naar aanleiding van mijn Roma horloge ben ik bekend geworden met het schitterende boek ‘Die Romareisen’ .
(Jouw post dacht ik @domega )
Nu heeft Roma merk niets te maken met Sinti, of andere zigeunervolken maar is de naam ontstaan uit een samentrekken van namen:
Aldus atFrederikMaddens2021
Maar okay, het bestelde boek kwam uit Duitsland binnen en had een gescheurde rug. Die is nu min of meer gefixt en afgelopen weekend aan mij terug gegeven.
Dus nu pas kan ik het boek verkennen en bekijken.
Zeer indrukwekkend en de start (het voorwoord) van Günter Grass is zeker niet vrolijkmakend. Eerder een donkere spiegel waarin te zien is wat mensen elkaar kunnen aandoen.
Jarenlange stigmatisering lijkt ook een eenrichtingsstraat, waar maar met moeite aan te ontsnappen is.
@Silvester1987 schreef ergens al eens een stukje over rondtrekkende Nederlanders die ten onrechte als Sinti geduid werden. Een andere aanleiding, maar vaak getroffen door hetzelfde lot.
@ROOMTU en @Phoenix.bas bij deze dus het vervolg zichtbaar geworden op de post van juni jongstleden.
Een verpakt pleidooi is dit bericht dus eigenlijk geworden voor verdraagzaamheid en respect.
Daar mogen we soms ook de tijd voor nemen
Mooie boodschap
Lastig om zo te zeggen, je zou ze naast elkaar moeten leggen of op zijn minst twee foto’s die onder dezelfde hoek zijn genomen vergelijken.
Ik mijn Aged Metal Bracelet nog niet gemonteerd , alleen de draken staart bandje met de ribbels. Mooi kleur dial.
Volgens mij is de Valimor heir op HF op een hand te tellen. Tot nu toe 2 gezien.
Zo heb ik er helaas ook een paar liggen
De mooie Deep Lake doet het ook op een zopas huisgemaakte bizon band!
Het is weer eventjes geleden dat ik meteen head over heels verliefd was op een horloge!
Waar is je springende Marlijn gebleven?
Zeker de nieuwe versie MDV 107?
Ja, de nieuwe versie. Vind het wat rustiger ogen.