Wat dragen wij vandaag LXVI

Heb jij even geluk, het glimmende zusje staat hier te koop in het blauw!

2 likes

19 likes

Wat een mooi horloge is dat toch…:heart_eyes:

1 like

Voetje omhoog. Teen gebroken :grimacing:

15 likes

Dit kan ook wel eens mee naar de moestuin.

10 likes

Bah, sterkte .

1 like

19 likes

10 likes

Nog steeds deze

21 likes

Valimor Caliburnus II - Flame Opal - Aged Metal Bracelet

10 likes

17 likes

Klimmend en klauterend voorwaarts :monkey::monkey:

3 likes

19 likes

6 likes

Mogge, geniet van de zonnige week :sun_with_face:

26 likes

Op zich een leuk vraagstuk. Even nagezocht, hij komt van Namokimods.

Als ik naar deze foto kijk heb ik de neiging toch the denken dat hij echt is:

In juni naar aanleiding van mijn Roma horloge ben ik bekend geworden met het schitterende boek ‘Die Romareisen’ .
(Jouw post dacht ik @domega )

Nu heeft Roma merk niets te maken met Sinti, of andere zigeunervolken maar is de naam ontstaan uit een samentrekken van namen:

Aldus atFrederikMaddens2021

Maar okay, het bestelde boek kwam uit Duitsland binnen en had een gescheurde rug. Die is nu min of meer gefixt en afgelopen weekend aan mij terug gegeven.
Dus nu pas kan ik het boek verkennen en bekijken.
Zeer indrukwekkend en de start (het voorwoord) van Günter Grass is zeker niet vrolijkmakend. Eerder een donkere spiegel waarin te zien is wat mensen elkaar kunnen aandoen.
Jarenlange stigmatisering lijkt ook een eenrichtingsstraat, waar maar met moeite aan te ontsnappen is.
@Silvester1987 schreef ergens al eens een stukje over rondtrekkende Nederlanders die ten onrechte als Sinti geduid werden. Een andere aanleiding, maar vaak getroffen door hetzelfde lot.

@ROOMTU en @Phoenix.bas bij deze dus het vervolg zichtbaar geworden op de post van juni jongstleden.

Een verpakt pleidooi is dit bericht dus eigenlijk geworden voor verdraagzaamheid en respect.
Daar mogen we soms ook de tijd voor nemen

14 likes

Mooie boodschap :ok_hand:

1 like

8 likes

Lastig om zo te zeggen, je zou ze naast elkaar moeten leggen of op zijn minst twee foto’s die onder dezelfde hoek zijn genomen vergelijken.