Wat dragen wij vandaag LXXI

11 likes

Beetje optisch bedrog. Anders bel ik gewoon de :ambulance::ambulance:
Hij bungelt nogal :sunglasses:

31 likes

17 likes

Zondagshorloge. :smiling_face_with_three_hearts:

32 likes

Ik maakte me al ongerust. :upside_down_face: :grin:

2 likes

21 likes

Bovenste is voor de alarmfunctie. Vulcain introduceerde eind jaren '40 het eerste mechanische alarm-horloge, de Cricket. JLC ging - meer succesvol - aan de haal met dat idee, en introduceerde een paar jaar later de Memovox.

Bedoeld voor de gehaaste zakenman die, als zijn secretaresse niet in de buurt is, zichzelf kan herinneren aan zijn afspraken. :smile: Met de bovenste kroon in de uitgetrokken positie is de alarmfunctie uit, en kun je het binnenste wijzerplaatschijfje verdraaien en de alarmtijd bepalen. De mijne heeft nog een radium “pointer”, bijzonder want deze moesten bij een servicebeurt door JLC vervangen worden door een niet-radioactief exemplaar met een veel lompere driehoek/pijl.

In de ingedrukte positie is het alarm “aan”, en dit is tevens de opwindstand voor de opwindveer van het alarm. Er zitten feitelijk twee uurwerkjes in, wel onder de zelfde raderkloof. Deze is een ex van een ander forumlid, is uit plm. 1954, en heb ik zelf geserviced met wat onderdelen-hulp van forumlid Huib.

Is opletten waar en wanneer je hem draagt, want het horloge is zo lek als een gieter “by design”, er zit geen enkele rubber pakking in.

11 likes

Leuke info!

2 likes

43 likes

Fijne avond

15 likes

FTFY

Roept deze mannen in mij op

Faceman

Michael

In zijn vrije tijd

2 likes

40 likes

31 likes

Mooi om samen met je broer een hobby te delen.

33 likes

Kroon uitgetrokken?

1 like

Die band is inderdaad geweldig en buitengewoon comfortabel :ok_hand:

2 likes

16 likes

Welterusten of een fijne dienst als je aan het werk bent :+1:

Foto van eerder vandaag

32 likes

Goedemorgen allemaal.

18 likes

Laatste nachtdienst alweer :partying_face::partying_face::partying_face: