Poh, wat is het referentienummer van dit model?
Eerst het plaatje
, daarna de grappige ervaring van vandaag:
Vandaag had ik een audit op mijn werk voor ISO/BRL NEN en die soort onzin. Zo’n technische wijsneus, oud onderwijzer aan de MTS, sommigen kennen ze vast wel. Vinden het heerlijk om te praten en uit te leggen. Verschil tussen digitale en analoge meetmiddelen, ook dat je met een analoge drukmeter die tot 80 bar kan meten, met een calibratie binnen een marge van 1 procent bla bla bla bla, geen 2 bar mag controleren, dan te onnauwkeurig.
Komt die grapjas op een bepaald moment om te zeggen (als vergelijking): net zoals je met een mechanisch horloge geen tijd kunt meten! Quartz of een smartwatch is de veel betere! Toen had ik hem dus te pakken met een leuk rekensommetje… Het afleesmoment of stop drukken op een chronograaf, of digitale stopwatch, veroorzaakt meer afwijking dan het mechanische uurwerk (reactiesnelheid). Horloge wat ik omhad, zit op +1,5 seconde per dag. Dat is 0.0011574074074074073% Heb hem COSC en Metas uitgelegd, zal dit voorbeeld nooit meer noemen, en vond mijn horloge uit 1987 ook erg mooi, ook erg accuraat. De certificering is ook weer binnen voor een jaar trouwens!
Uhhmm… Geen idee.
Het is de Cartier Tank Solo (large)
Omgeslingerd voor morgen. Eerst even wat timen, dan zet ik hem daarna op tijd en datum etc. Mijn Seiko 6138-8020 panda uit juli 1975.
Supergave dial!
Beide erg mooi. Die Chopard, .