Wat dragen wij vandaag LXXV

heb een verzameling van 3 horloges waarbij er een rood detail inzit. zal later op de dag een foto plaatsen in het topic " laat je verzameling zien" of zoiets, meen dat het zo genoemd was

17 likes

16 likes

23 likes

30 likes

19 likes

13 likes

Draag deze niet veel. Onterecht eigenlijk.

8 likes

18 likes

10 minuutjes in zee bij Kijkduin, water was 6,7 graden.

IMG20230223123557

8 likes

Eindelijk om de pols. Heeft dik jaar geduurd voor deze terug was

12 likes

Ik denk wel mijn fijnste aankoop van 2022, een wind eighties Breitling Chronomat Yachting, geborstelde kast, neon-oranje chronowijzer, lager liggende subcompaxen en bovenin in plaats van een wijzer een blauw met oranje schijfje dat de tien minuten naar de start van een zeilregatta aftelt, en dan ook nogeens daaronder op dat schijfje een streepje dat hetzelfde doet.

Ik maak me niet de illusie dat ooit iemand dit horloge gebruikt heeft waarvoor het bedoeld is maar dit soort quirky complicaties en kleurtjes maken een weinig voorkomend horloge als dit zoveel leuker dan het zoveelste standaardhorloge waar chrono24 vol mee staat.

22 likes

Goedemiddag allemaal op deze zonnige dag…

13 likes

BB58 op de Jubilee van Forstner

19 likes

Wat is het toch weer fijn om een base Pam om te kunnen doen

18 likes

26 likes

Interessant. Wil je daar wat meer over uitweiden? Bedankt trouwens, inderdaad een top horloge wat me erg verbaasd.

Veel verzamelaars zijn er nog niet over uit. Potato potahto. Ik zie het Grand quartz als een ander boek, binnen de boekenserie van top Seiko. Grand Seiko van voor de quartz revolutie, zie ik als de eerste twee hoofdstukken. Het eerste hoofdstuk is pre Taro Tanaka. Het tweede hoofdstuk is na Taro Tanaka, waar de design elementen die Seiko tot vandaag de dag kenmerken zijn gevormd. het boek werd gesloten bij de overgang naar quartz. Quartz werd het nieuwe stokpaardje, waarbij het eerdere team is opgeheven.

Later, is het oude boek weer geopend met een nieuw hoofdstuk. Hierin duidelijke design veranderingen ten opzichte van het quartz boek. Een vreemde tijd waarbij het horloge in kwestie me veel meer laat denken aan Credor dan aan Grand quartz of eerdere hoofdstukken uit het GS boek. Ondanks mijn eerdere aversie, voornamelijk vanwege deze vreemde tijd in de boekenreeks.

Later, volgt wederom een nieuw hoofdstuk die terug grijpt naar mechanische uurwerken en de elementen van hoofdstuk twee met Taro Tanaka, echter nu met het verwijderen van Taro uit de geschiedenisboeken (waarom staat me even niet bij). Dit krijgt terug naar de essentie, waar de 10 jaar voorafgaande erg vreemd zijn.

2017 is naar mijn idee de echte rebranding door een poging zich los te koppelen van Seiko. Een zwakte imo, daar ik Seiko een warm hard toe draag.

1 like

22 likes

Mooi en zie je idd niet vaak

1 like

:shushing_face:

1 like