Een Hollander

Zo tijdloos, zo mooi
Dat zijn kaarsjes Rik, het slaatje stond binnen op me te wachten.
Een middagwissel. Eh, tsja, ook ik moest er een keer aan geloven. Zo’n icoon.
En dan ook nog met 25% korting… Daarom maar flink in de buidel getast en daarom vanmiddag de NA die verder de vrije-tijds-en-vakantie-privileges gaat krijgen.
En gelijk weer met beide beetjes op de grond natuurlijk…
Want, waarom doen we dit als horloge-idioten.
Casio x 150 = GS “Toji” : Je kunt op allebei de tijd zien en 't Is op allebei dezelfde tijd… ongeveer.
Soms gaan dingen zoals ze gaan en heb je ineens een NA in huis.
Sinds de verkoop van mijn blauwe 36mm Seamaster bleef het kriebelen voor de zwarte “Peter Blake” variant. Zoals dat gaat ben je je dan een beetje aan het verdiepen, gooi je een poll op het HF en kom je ineens de perfecte tegen bij een goed adres en voor nog een acceptabel bedrag ook!
Binnen en om de pols.
De bracelet is erg fraai maar voor het huidige weer naar de passende nato…
Ik ben uiteindelijk weer voor de Quartz variant gegaan… Zeker vanwege budget maar ook vanwege de soms lastig te beoordelen onderhoudshistorie van de automaten. Een automaat variant met historie bij een respectabele dealer zit dan al snel een 1K hoger. Daarnaast heeft deze Quartz een “jumping hour” functie (gelijk aan bijvoorbeeld de GS 9F85) die het dus mogelijk maakt om vlot van tijdzone te wisselen zonder het uurwerk stil te zetten. Aangezien ik met regelmaat naar een andere tijdzone reis leek mij dit een handige (bijna GMT) functie om te hebben. Dankzij de GS ben ik overigens al helemaal gewend aan het gemak van een Quartz dus alle punten bij elkaar kwam op deze uit.
Het horloge zelf is gewoon in prachtige staat…