Wat dragen wij vandaag LXXXI

maar het staat 'm goed :wink:

1 like

Hij is vrij groot ja, maar hij draagt kleiner vanwege de kastvorm. Onder het breedste deel van de kast loopt het als het ware weer schuin naar binnen toe. Ik zal er binnenkort nog eens een foto van de zijkant van maken :grin:

2 likes

Zeker kan ik dat! Het pijltje in het midden, dat deels wegvalt achter de bronzen delen, is de secondenwijzer. De schaal daarboven zijn de uren, die worden aangeduid door de driehoekige wijzertjes. Zodra bij de twaalf aan de rechterkant het wijzertje verdwijnt, komt er bij de twaalf links weer een te voorschijn. De bovenste schaalverdeling zijn de minuten, die worden aangeduid door het kleine wijzertje dat er onderlangs loopt. Op dezelfde wijze als bij de uren lossen de wijzers elkaar af als ze van de schaal af lopen. De wijzers kun je het beste zien als een soort Mercedes-ster, waarbij ze ⅔ van de tijd verdwijnen achter het zwarte gedeelte.

Uiteraard is de afleesbaarheid hier ondergeschikt aan het design. De wijzerplaat loopt over 120° en is dus ⅓ van een normale wijzerplaat. Hierdoor heeft men ook het uurwerk helemaal aan moeten passen met andere vertandingen, omdat de wijzers (uitgezonderd de secondenwijzer) feitelijk drie keer zo langzaam lopen als bij een standaard uurwerk.

En omdat een video veel meer kan verduidelijken dan ik in geschreven tekst bij deze een linkje naar een YouTube-review:

2 likes

Dank je Ed voor de uitleg, ga morgen eens rustig naar dat filmpje kijken, maar een bijzonder horloge is het zeker. Ga nu lekker mijn mandje in. Voor straks slaap lekker :+1:

2 likes

Goedemorgen :grinning:

22 likes

Prettig weekend HF

19 likes

Goedemorgen allemaal.

17 likes

31 likes

Goedemorgen HF. Weekend. Lekker :sunny:

28 likes

Lekker licht om de pols

13 likes

Fijn weekend toegewenst :partying_face:

:blue_heart::sun_with_face::blue_heart:

15 likes

Goedemorgen! :sunny:

27 likes

Waarom krijg ik altijd van die belabberde foto s met mij samsung. Hoop spiegeling en niet scherp.

12 likes

22 likes

19 likes

Goedemorgen,

Fijne dag allemaal!!:watch:

25 likes

Je bent er mooi op tijd bij :+1:, geniet er van.

1 like

Dank je, komt goed

1 like

Goedemorgen… as usual…mijn 16/7 partner… ( de resterende tijd op het nachtkastje als ik slaap )

15 likes

Goede morgen, geniet van je weekend

25 likes