Ja Farer maakt echt leuke/mooie horloges, zoals idd deze Flyback
Kanonne zou ik zeggen, leuk horloge met een mooie plaat. Laat ik het maar niet over de prijs hebben
Gokje, is het een Squale?
Supergaaf!
Nu wil ik het weten ook, welke is het
Heel mooi!
Welk type is het?
Serica 5303 ? Ik had er ooit een; uiteindelijk in een verkoop verdwenen in de post bij Post.nl… Mooie horloges!
Dankje Ferry! Het leuke is dat er buiten de flyback complicatie ook nog een andere belangrijke- eigenlijk nog mooiere!- complicatie op dit horloge zit; n.l. de ‘rattrapante’ complicatie. In een mechanisch horloge van een Zwitsers gevestigd horlogehuis zouden die twee complicaties in één horloge ‘een klein vermogen’ kunnen kosten. Bij Farer heb je dit horlogerie genot in een kwalitatief goed (Zwitsers) quartz uurwerk voor ruim onder de 1000 Euro. Dat vind ik dan weer heel leuk, tussen al het horlogegeweld wat we zo voorbij zien komen…
Ik kijk tegenwoordig meer naar de looks van een horloge, natuurlijk speelt de prijs ook een rol. Dus in die Flyback vind ik dat ze die 3 subdials leuk gemaakt hebben. Alleen hadden ze die van mij wel kleiner mogen maken. Nu worden de 2-6-en 10 uur wel fors afgesneden wat m.i niet nodig had geweest. Wat niet wegneemt natuurlijk dat ik die Farer nog steeds mooi vind, zeker prijs/kwaliteit verhouding. Ook werken ze bij Farer de kasten heel netjes af. Ook mooi hoe ze wijzers en de kleurstelling hebben gemaakt. Dus mijn enig minpuntje zijn de wat te grote subdials, hadden ze best in een 39,5 dial mooi kunnen verwerken zonder de uren af te snijden.
En je hebt gelijk, bij de grote Zwitserse merken met een rattrapante had er een heel ander prijskaartje aan gehangen. Zie het niet dat ik je Farer afkraak, tis gewoon iets wat mij zou storen