Wat dragen wij vandaag LXXXIV

Vandaag weer de Citizen.

!

Ook omdat ik naar aanleiding van dit topic…

… eens een nieuwe manier heb gebruikt om de zulu te dragen.

6 likes

Mijn dochter met MIJN horloge :confounded::laughing:
afbeelding

12 likes

30 likes

35 likes

Sla057 met GS Bracelet

14 likes

Draag hem al twee dagen zonder hem goed ingesteld te hebben 🫣😅

11 likes

Voor het eerst dat ik een nato probeer….

28 likes

25 likes

Zo zouden ze het moeten verkopen!

Een duiker moet op staal, in ieder geval voor mij. Ik blijf mn ogen open houden voor toekomstige releases zoals deze :smiley:

Citizen Eagle 7. Het is me alleen niet bekend wanneer dit model is gemaakt… :thinking:

15 likes

25 likes

Toch maar de zee in - met de tudor uiteraard

21 likes
1 like

Nou daar ben ik het met je eens.
Ik heb hem toen gekocht met een beige seiko Senchu band erbij… erg mooi en erg fijn maar een passende stalen band was er niet voor te krijgen.
Totdat ik in de USA in een winkel iemand zag staan met een SLA055 (zelfde kast) en ik dacht “zie ik dit nou goed !?” Gevraagd wat hij ermee had gedaan. Hij wist mij te vertellen dat hij op het forum Watchusseek er een had gezien en die had er dus een band van een GS SBGE033 opgezet. En toen begon mijn zoektocht…. Gevonden op ebay want origineel bij GS werd je niet echt blij.
Dus… missie geslaagd voor mij en heb er behoorlijk wat interesse mee gewekt bij een tweetal juweliers in mijn woonplaats.
Maar ik hou hem want hij is nu perfect voor mij.
En idd…… een duiker komt mooier tot zijn recht op staal

2 likes

Ik denk jaren '80.

https://serial-number-decoder.co.uk/citizen/citizen.htm

1 like

Vooral geen water geven en nooit maaien :sweat_smile:

Bedankt voor het artikel, super. Afgaande op de informatie is dit horloge waarschijnlijk in de jaren 80 gemaakt.

1 like

Dat blijft toch een topper he Chris? Wat een idee dat schuursponsmotief, en toch een heerlijke wijzerplaat. :star_struck:

1 like

Over het algemeen bevalt het goed. Ziet er beter uit zonder die dikke bundel aan de zijkant en draagt ook dunner op de arm doordat de strap er maar 1 keer onderdoor gaat.
Om achter een toetsenbord te zitten vind ik het wel iets te dik aan de pols.
De zulu is natuurlijk ook wat dikker dan een nato.

1 like

Dankje! Even geprobeerd, helaas is de uitkomst nogal breed. Verwacht ook jaren 80.

This Citizen watch was made in February of 1977, 1987, 1997, 2007, 2017

2 likes