Wat dragen wij vandaag LXXXV

19 likes

Leuke foto. Sterkte en succes!

1 like

10 likes

22 likes

20 likes

Deze Franse schone aan de pols vandaag…:blush:

Fijne nacht gewenst.:four_leaf_clover::slightly_smiling_face:

18 likes

Zeer mooi horloge! :ok_hand: Geniet ervan! :slightly_smiling_face:

1 like

Heel veel succes Ferry! :four_leaf_clover: :+1: Het kan écht; stoppen met roken. Ik ben op mijn veertigste gestopt- nu meer dan twintig jaar geleden- na een leven vol met sigarettenrook. Twee pakjes per dag rookte ik iedere dag en zwaar verslaafd was ik het toch ook écht zat. Het was- zo denk ik nu- de beste beslissing van mijn leven… :blush:

3 likes

Sterkte man, weet uit ervaring hoe moeilijk het af en toe kan zijn :+1:

1 like

Met de Aquascaphe in de nachtdienst :smirk:

14 likes

Thanks Dan, maar wij zijn ook beiden hartpatient dus nog meer reden om te stoppen. Maar vergeet mijn ega Assie62 op het HF niet, die heeft het er ook moeilijk mee, dus ook voor haar een vette pluim.

4 likes

Ik ben na mijn hartaanval verleden jaar ook gestopt, en al was ik nooit een straffe roker ( zo’n 6 tot 8 p dag ) mis ik het soms nog steeds.
Ik denk ook dat ik wat dat betreft het levenslang zou houden. Zeker op momenten zoals nu als ik alleen in de nachtdienst zit.

2 likes

Ik was (mag ik nu toch al zeggen, al ben ik pas 1,5 dag gestopt) echt een kettingroker. Mijn 8 stents hadden dus niets (nou ja!) te maken met het roken, is een erfelijke aandoening in de familie waarbij van beide kanten opa’s-oma’s en mijn ouders niet ouder zijn geworden dan 66 jaar. Ondanks dat mijn vader in zijn 40e jaren al gestopt was met roken. Overdag ben ik altijd alleen, dus zal ook zo mijn momentjes krijgen. Maar motivatie van anderen doen mij echt goed. Maar top, dat je het volhoudt. Schrijf je ervaringen ook in het topic “dit horloge kocht ik van de besparing”. Hoop echt dat er veel met ons mee gaan doen :+1:

Edit: prettige nachtdienst :ok_hand:

3 likes

Thanks,

Ik moet wel helemaal eerlijk zijn natuurlijk en soms vooral in de nachtdiensten vape ik af en toe wat trekjes.
Ik weet dat vapen de laatste tijd erg negatief in beeld is maar tot nu toe houd het mij nog van van echte roken af.
En al die berichten over vapen verschillen enorm per land verschillend. In de UK word het voorgeschreven als hulpmiddel om te stoppen met roken door de artsen.
Ik heb laats zelf een test gedaan hier op mijn werk.
Na een paar trekjes van een normale sigaret gaat de bloedruk gelijk om hoog en dat blijft dan zeker ook een paar uur zo ook al rook je dan niet meer daarna.
Na een paar trekjes aan de vape stijgt ook je bloeddruk al is dit veel minder het is vergelijkbaar met een paar slokken koffie . Ook daar gaat je bloeddruk tijdelijk even van omhoog maar na een paar minuten is je druk dan weer normaal.
Het is dan ook niet de nicotine die schadelijk is voor je lichaam ( kijk maar naar de pleisters en zuigtabletten die de artsen voorschrijven ) maar alle bijproducten die in tabak zitten.
Nicotine is een vrij onschadelijke stof alleen is deze weer wel heel verslavend.
Ik wil hier natuurlijk zeker niet het vapen gaan promoten want ook daar zitten schadelijke nevenstoffen in, het beste is gewoon helemaal niet meer roken.

4 likes

Ik stuur je wel even een pb, anders gaan we teveel off-topic en om een ban te voorkomen beter toch?

1 like

Goedemorgen :grinning:

25 likes

Goeiemorgen HF

22 likes

Goedemorgen allemaal, allemaal een goede dag.
Straks m’n echtgenote ophalen in het ziekenhuis.
Alles is goed gegaan.

22 likes

Beterschap voor je vrouw

1 like

Goedemorgen, wat is het weer vroeg. Wordt weer een drukke dag

26 likes