Mijn geboortejaar, deze homage
Welkom! Mooie horloge!
En wat voor één, prachtig exemplaar .
Welkom mosrednA.
Veel lees- en kijkplezier hier.
Zeer mooi horloge
Dat is echt een mooie 5, normaal zijn ze men ding niet zo maar de wijzerplaat van deze is echt prachtig
Vostok Amphibia 470 “Banana”, heerlijke Sovjet eighties duiker met een heel eigen smoel, octogonale rvs kast met een in-house handopwinder waardoor hij prachtig plat op de pols ligt en goed een nato kan hebben.
Daarnaast een bezel met zwarte acryl inlay en een lume pip, hoog, dik, warm acrylglas en een vrolijke blauw-gele wijzerplaat (idee gejat van Omega btw) met handaangebracht tritium dat mooi aan het verkleuren is.
Avondwissel naar de Sinn, aangezien ik net een nieuwe sailcloth heb ontvangen van @Capitano, past mooi bij de rode secondewijzer:
Fijne avond allen .
Heel mooi !
Bulova MIL-SHIPS-W-2181 - 98A266
Waarschijnlijk mijn leukste aankoop van dit jaar!
Eind jaren vijftig zocht de Amerikaanse marine een duikhorloge en Bulova won het contract voor levering van duizend stuks. Zal iets te maken hebben gehad met de beroemde tweede wereld oorlog generaal Omar Bradley die in het bestuur van Bulova, toen nog een Amerikaans bedrijf, zat.
Verder dan tien prototypes is het project nooit gekomen. Bulova gaf het contract terug omdat ze het te druk hadden met het stemvork Accutron uurwerk. De marine kwam toen uit bij Blancpain wat later de 50 Fathoms werd. Er was een probleem want Blancpain was Zwitsers en niet made in de US of A. Daar werd wat op gevonden door Tornek-Rayville, een Amerikaans bedrijf, sterile versies van het horloge te laten importeren en in de US er een label op te plakken. Gelukkig gaan horlogefabrikanten tegenwoordig een stuk ethischer te werk … toch?
Een van de prototypes werd onlangs teruggevonden en Bulova besloot om er een (re)issue vanuit te brengen. Ik vind het erg gelukt. Een paar leuke details en quirks:
- Bi directional bezel; alleen te verdraaien als je de bezel indrukt.
- Water ingress indicator op de wijzerplaat
- Superbol glaasje
- 16 mm lugs
Wauw, prachtig !