Wat dragen wij vandaag XCVI

Dank je! Ben er ook zeer content mee.
Dit is het 3e horloge wat ik (voor de hobby) heb gekocht. Heb er destijds slechts € 160,00 voor betaald. Wel een ander bandje erop gezet. En ben een gelijkend horloge uit de jaren 40 en in deze conditie nog niet tegengekomen.

1 like

Avondwissel , blijft geinig zeker ook op leer :blush::+1::+1:

25 likes

Ogen zijn moe So eentje die de hele avond goed leesbaar is :relieved:

17 likes

Dat was dus echt een koopje :+1:, heb je hem nog wel laten servicen of had die al een service gehad?

1 like

Deze had ik ook voor mijn hf periode :wink:
Je komt ze niet super vaak tegen :rooster:

18 likes

26 likes

Maar is nog steeds een toppertje, ben hem wel vaker tegen gekomen hoor. :wink:

1 like

Rage, rage against the dying of the light!

Moonphase in schemering

23 likes

Zoiets?

14 likes

Ik heb hem hier via het forum laten servicen omdat ik hem opeens niet meer kon opwinden. De pen van de kroon was afgebroken. Doet het nu wel weer maar als je hem op een timegrapher zet schrik je je kapot. Vanmorgen weer op tijd gezet. En loopt nu alweer 4 minuten achter. Dat kan ik dan wel accepteren hoor.

1 like

Ik ga niet vragen wie hem geserviced heeft want dat is niet netjes.
Maar 4 min. in 1 dag achter lopen kan echt niet, dus ik denk dat die persoon alleen de pen/kroon heeft gemaakt. Ik ken wel iemand die echt zijn vak verstaat en daar gaat een horloge echt niet de deur uit voordat deze helemaal top is. Misschien wil @PeterLC je wel helpen of anders weet hij wel iemand anders die dat goed kan. Is gewoon zonde van die mooie Oris, verdient gewoon een echte service :+1:

1 like

Heeel veel sterkte Hans!!!

1 like

Dank je wel!

1 like

C’est la vie.

Sterkte @HansT .

Bij ons zijn er twee dierbaren waarbij vandaag kanker is geconstateerd. Een situatie waarin je volledig machteloos staat, er voor deze mensen en familie zijn is het enige dat we kunnen betekenen.:mending_heart:

21 likes

Sterkte. Dan zijn horloges eventjes minder belangrijk!

1 like

Exactly :ok_hand:t2:

1 like

Er is heel wat twijfel over het verhaal van die 2 Amerikanen. Zij zijn zeker niet de eerste die deze gimmick hebben bedacht. Er wordt aangenomen dat deze horloges in China worden gemaakt en de kwaliteit nogmaals word gecontroleerd in the States.

Deze van mij komen uit China. Voorheen op Aliexpress te koop, nu niet meer. Wel nog rechtstreeks bij de fabrikant, zeg maar knutselaar. De afwerking is nagenoeg perfect. Met een NH35 werkje kan er niet veel fout gaan. De Glidelock Micro adjustment is zalig voor mijn pols. De knutselaar is zeer luisterbereid en oplossingsgericht bij probleemjes zoals bij een stroeve Glidelock (ik kreeg een nieuwe band) en bij een verdwenen PIP.

Op Uhrforum is er een levendig draadje van deze Relax horloges. Op vraag van leden op Uhrforum zijn er 3 horloges ontstaan : de vintage Sub, de PanAm en de Explainer.

Hier nogmaals de Substitute. Deze draag ik meer dan mijn beide Rolex Datejust.

10 likes

Dank je wel Robert en voor jullie ook sterkte in de komende tijd, elkaar nabij zijn is erg waardevol❤️

1 like

Groeten
Rutger

16 likes

Heel veel sterkte, hopen dat er een behandelplan is :facepunch:t3:

1 like