Nee de band is niet origineel. Ik heb hem zelf samengesteld uit “rest-onderdelen” van andere banden. Wel met een originele Omega sluiting.
Ik zou een dertigtal horloges in een apparaat willen spannen wat met oplopende newtonmeters trekkracht de band uit elkaar trekt, om zo eens te zien wat er gebeurt, en waar welk breekpunt lig. Herhalen met NATO’s is uiteraard ook interessant.
Je roept goede vraagtekens op. Chapeau.
Ik wil op like drukken omdat ik het horloge tof vind, maar ik kan het niet. Brrrrr. met die haren ook. Brrrrrrrrr. En je hebt nog niet eens een slechte voet. Maar toch. Zo storend.
Had ik al gezegd dat ik het horloge mooi vond?
Brrr.
Ik zou het resultaat daarvan ook wel willen zien; zou zomaar iets heel verrassends uit kunnen komen. Ik heb er ook alleen maar een gevoel over, en nooit iets gemeten.
En je gevoel bedriegt je wel eens. Zo kijken veel mensen erg vreemd als je zegt dat beton lichter is dan aluminium. Toch is het zo.
Ik heb 5 prachtige blonde krulletjes op mijn gebronsde voet. Real men got hairy toes.
Idd. Hoog tijd!
En dat is prima. Zoals gezegd, je hebt een goede voet, maar dat horloge er omheen doet me de haren te berge rijzen.
@HanDavinci, heb jij in dat lab van je geen stretch-ding-apparaat wat trekkracht op kan voeren? Gecontroleerd?
Dan kopen @wbcoupe en ik een paar shitters met een stalen band, en gaan we dat eens bekijken. Of in dit geval laten bekijken. Door een professionele geek.
Zomaar een ideetje.
Zeker wel. Maar ik zie het nut niet van horloges uit elkaar trekken en dan met een stofzuiger door het lab heen moeten omdat er overal onderdelen liggen.
@Fate_Amenable_To_Change Dan moet je toch even zelf een opstelling bouwen. Horloge aan een stevige boom knopen, bak eronder hangen en net zolang bakstenen in de bak doen tot de band knapt
Of liters water ofzo
Nieuwsgierigheid.
En als je nou, eh, een soort van plastic zakje om de armpjes van dat trek ding en het horloge heen spant heb je plotseling een dingetje wat al die onderdeeltjes opvangt.
Moet ik even m’n natuurkunde opfrissen, iets met gewicht, massa, zwaartekracht en zo. Hmmm. Maar toch. Ik denk dat de NATO eerder scheurt bij de gesp.
Mooie timing, dit horloge, gezien de discussie hier
Mooi ding, draagt wel groot denk ik? Alhoewel de l2l is beperkt…
Nee hoor. Draagt prima op 17,5 cm pols. Iets groter dan mijn oude 40mm Rolex, maar zeker niet té.
Zo’n close up wrist shot geeft altijd een vertekend beeld…
Prachtig