Het is een Patek Philippe Golden Ellipse, die serie vierde in 2018 hun 50 jarige jubileum en is na de Calatrava het oudste serie in de collectie van PP.
Wat ik draag is referentie 3738, wat initieel uitgebracht is in 1982 met hun micro rotor caliber 240. In 1984 kwam dit model met blauwe wijzerplaat uit. Ik heb het in 2005 aangeschaft nadat ik een klant dit zag dragen onder zijn pak, vind het duidelijk sjieker dan die lompe Rolex horloges die ik indertijd droeg (geen kritiek op Rolex, love them). Maatvoering is 31x35.5.
Heel populair zijn deze horloges niet en het was ook best duur wat ervoor had betaald maar je merkt nu met de “revival” van kleine horloges en heel duidelijk de populariteit van bij voorbeeld Cartier dat het weer meer interesse geniet.
Het is geen ultra-thin maar de caliber 240 is volgens mij nog steeds hun platste automatische uurwerk met een dikte van 2.5mm. Het horloge is super comfortabel en 5.5mm dik.
Yep!
Mijn nieuwe Airman maar een beetje dragen, ook om dat nieuwe Rios bandje wat soepeler te laten worden, want die is als een planque…
Een goede vrijdag iedereen!
Daarvoor is koffie een absolute voorwaarde.
Heb er nooit veel over kunnen vinden, alleen een ovale bij een Thai op Facebook…
Bij een klein herstel van de wijzerstand kreeg ik van de reparateur te horen dat het een Chinees uurwerk heeft - zegt tegenwoordig niet veel maar was vroeger kenmerk voor fake. Zat bij een aantal horloges die ik eens bij een juwelier kon kopen. Model en dial set up vond ik gewoon leuk, verder nooit meer in verdiept - wel een beetje geknutseld voor aanpassing van een band en 2x per jaar om …
Beetje leervet of misschien schoenpoets🤔
Ja dat vind ik ook👍Leuk weer eens wat anders
Heb ook nog een ovale Seiko 5 in ongeveer zelfde formaat, draagt ook best 'n beetje lomp met kleine polsen - misschien zijn ze daarom wat zeldzaam