Denk redelijk simpel. Soort van draaiende ring op de kast waar je een buitenring opzet en met drie schroefjes aan de ring vastmaakt
Niet verkeerd, een stoere klok met een eigen smoel. Alleen die vier schroeven in de wijzerplaat ben ik ook niet zo kapot van.
Mooi horloge alleen jammer dat er weer een gewoon Eta 2824 werk inzit…
Wat zou dan een alternatief zijn?
Hennie Schreef:
Mooi horloge alleen jammer dat er weer een gewoon
Eta 2824 werk inzit…
Huh. Is een Eta 2824 nu ook al niet meer goed genoeg?
Mooi ontwerp ondanks dat het mijn stijl niet is.
mooie klok maar voor mij ook te groot. Heb dunne polsen en denk dat zo een 42 mm beter had gepast bij deze klok.
Een superquartz zoals in sommige Breitlings zitten8-)
Is wel goed maar dit caliber zit al in zoveel horloges…
Inderdaad superfraaie Steinhart.
Het is dat ik voor dit jaar al genoeg horloges heb aangeschaft
anders had ik 'm meteen besteld.
Ben het eens over de bezel en wijzers. De wijzerplaat is niet rommelig vind ik.
Wel lijkt de wijzerplaat rommelig door die brede en lomp ogende wijzers…
Die tissot is wel mooier…maar die kast is wel iets anders
Een quartz zou voor mij juist een reden zijn om een horloge niet te kopen. Mechanisch heeft voor een hoop mensen nou eenmaal wat extras.
Persoonlijk vind ik de schroeven op de wijzerplaat inderdaad ook storend. Voor de rest wel een leuk eigen design
Hennie Schreef:
Is wel goed maar dit caliber zit al in zoveel
horloges…
Ik verzamel horloges en geen calibers. Daar heb je ook alleen maar lol van als er een glasbodem in zit.
Ik kijk juist eerst wat voor een caliber er in zit:) daarna na het uiterlijk wat voor mij niet zo belangrijk is;). En een kaal 2824 caliber van €50,- kan mij niet bekoren.
Ik neem aan dat dit een grap is Brutus?
Anders vind ik het vergezocht. :)o
Tja… Aan de ene kant vind ik het te prijzen dat Steinhart het ook eens met een eigen ontwerp probeert. Maar wat mij betreft nog even blijven oefenen.
BreitlingBerend Schreef:
Nee, is absoluut geen grap. Het was het eerste waar ik aan dacht bij de eerste aanblik van die Steinhart.
Nadat ze Rolex qua modellen hebben kaalgeplukt, verbaast ook deze overeenkomst mij niet.
Daarom zat ik ook te koken toen Zoltar Steinhart citeerde waarin hij afgaf op andere merken die meer voor hun horloges durven vragen dan Steinhart.
Lijkt mij ook niet meer dan logisch. De andere merken nemen wél de moeite om een designer in te huren, terwijl de catalogus van Steinhart voor het grootste deel bestaat uit “gejatte” ontwerpen.
Brutus Schreef:
BreitlingBerend Schreef:
Nee, is absoluut geen grap. Het was het eerste
waar ik aan dacht bij de eerste aanblik van die
Steinhart.
Nadat ze Rolex qua modellen hebben kaalgeplukt,
verbaast ook deze overeenkomst mij niet.Daarom zat ik ook te koken toen Zoltar Steinhart
citeerde waarin hij afgaf op andere merken die
meer voor hun horloges durven vragen dan
Steinhart.
Lijkt mij ook niet meer dan logisch. De andere
merken nemen wél de moeite om een designer in te
huren, terwijl de catalogus van Steinhart voor het
grootste deel bestaat uit “gejatte” ontwerpen.
Sorry hoor maar het lijkt er totaal niet op. Dan zouden alle horlogees met een “gladde” bezel “gejat” zijn van Tissot? De lugs van de kast matchen ook totaal niet. De enige overeenkomst is dat de kast rond is.
ik vind hem wel wat hebben die nieuwe steinhart. Tenminste geen zware Rolex rip-off…