Wat foto's van mijn nieuwste aanwinst

Beide zijn een knap staaltje techniek en iconen in hun eigen gebied.

1 like

Haha, Het was leuk voor een paar fotoā€™s maar daarna zijn ze weer snel bij de vergunninghouder, sportschutter en familie in de kluis gegaanā€¦ik zou geen wapens in huis willen hebbenā€¦(Jagen lijkt me wel leuk maar sportschutterij vind ik niks aan)

Top aanwinst!

Maar mensen die jagen leuk vinden :-1:

2 likes

Thanks Erik, het LIJKT me leukā€¦ik heb het nog nooit gedaanā€¦ook geen behoefte aanā€¦maar wat overtollige Muskusratten of andere dieren die door proliferatie de natuur dreigen te slopenā€¦ach, als iemand me dan mee zou vragen, zeg ik geen neeā€¦Dus ik zal nooit Cecil of Bambi neerschieten hahaā€¦

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.

1 like

De proppenschieter mag idd weg.

1 like

Het valt me op dat er best wel een stigma om wapens heen hangtā€¦niks mis mee en zeker niet onterecht. Maar dit is wel DE Mac Daddy onder de handvuurwapens. Bekend gemaakt door Clint Eastwood en 1 van de krachtigste handvuurwapens ooit gemaakt. Discovery heeft er een Modern Marvels editie aan gewijd en er zijn vele boeken over geschrevenā€¦Het heeft een vergelijkbare history over techniek, vakmanschap en merkbeleving als horlogesā€¦

1 like

Pistolen, geweren,ā€¦ Allemaal interessante techniek, maarā€¦
Imho de combiplaatjes met horloges vind ik erg Amerikaans en not done op een Nederlands horloge forum.

Het zelfde heb ik met messen trouwens.

7 likes

Op WUS wordt ie meteen verwijderd, tweede keer is meteen een ban

Ik denk dat het komt omdat pistolen zoals dit type eigenlijk alleen geschikt zijn om in te zetten tegen mensen en daar ook voor worden gemaakt ( al zullen ze dat natuurlijk nooit zo hard neerzetten), een jachtgeweer zie ik ook als een wapen maar is bedoeld voor de jacht, kan je ook anders gebruiken maar een mes bijvoorbeeld ook.

Lijkt me best gaaf om af en toe mee te knallenā€¦ zoā€™ S&W :slight_smile:
Mooie DJ ook !

1 like

Dat is een redenering die nergens op slaat.

Lekkkerrrr hoor die Rolex veel plezier ermee

Gr RenƩ

1 like

Waarom niet?

Ten eerste is het geen pistool maar een revolver.
Ten tweede is het patroon wat deze revolver verschiet ontwikkeld als jachtpatroon en niet als gevechts patroon.
Ten derde is dit type revolver ontwikkeld als zijnde een Gamehunter en geen militair wapen zoals een Glock 17

Een Colt m16/A1 is ontwikkeld als vervanger voor de M14 omdat die te zwaar was en ook de munitie (308)te groot was om mee te zeulen in de oerwouden van Vietnamā€¦dat wapen was dus ontwikkeld als zijnde een ā€˜ā€˜assaul trifleā€™ā€™ oftewel een ā€˜ā€˜aanvals geweerā€™ā€™ en altijd full auto.

Dus de revolver in het plaatje is een jachtwapen en geen pistool die speciaal gemaakt word om mensen dood te schieten.

Trouwens
De mens schiet iemand dood ā€¦niet het wapenā€¦dat is maar een hulpmiddel.

2 likes

De mens schiet iemand dood ā€¦niet het wapenā€¦dat is maar een hulpmiddel.

Zo is een een atoombom ook niet een wapen maar een hulpmiddel voor als je een gebied echt kapot wil maken

Het is de mens die de knop indruktā€¦dus zolang dat niet gebeurd kan zelfs de grootste bom geen kwaad.

Leg toch de schuld niet bij het materiaalā€¦maar de mensen die het gebruiken.

3 likes

Gezellie!

1 like

Prachtig horloge! Proficiat!

1 like

Mooi horloge, interessante discussie

1 like