maar dan de witte zeker? die is namelijk oneindig veel cooler
juist niet… die witte is zo saai.
Welke maat is die groene?
Deze had ik met veel plezier gedragen vandaag…
Patek ref. 3970.
De enige Perpetual Calendar Chronograph van Patek die ‘goedkoper is’ dan een rijtjeshuis buiten de Nederlandse randstad. Vraag niet hoe het kan maar … profiteer ervan.
Nieuw of tweedehands? Zijn die prijzen dan zo geexplodeerd?
Tweedehands natuurlijk.
Wat een koopje!
Ref. 3970 is alleen nog gebruikt te koop, hij zit zelfs wel in de vintage catogorie. Je hebt het over ca. 70.000,- euro, erg veel geld natuurlijk voor iets wat je niet nodig hebt. Deze referentie had een relatief lange productietijd, daardoor is hij minder zeldzaam en daardoor relatief ‘goedkoop’.
Wat kosten de andere Perpetual Calendar Chronographs, hoor ik je denken.
Dat begint bij vintage modellen (in redelijke conditie) niet onder de 140.000 euro. De topstukken worden door veilinghuizen als Phillips, Christies en Sotherby’s inmiddels verkocht voor meer dan 1.500.000,-.
In dat perspectief kan je ref. 3970 met recht ‘goedkoop’ noemen. Zeker omdat je het hebt over een horloge wat in termen van kwaliteit niets onder doet voor zijn dure broers. Het is gewoon een Patek.
Verwacht voor de 3970 geen spectaculeire prijsstijging, dat ligt al een paar jaar stil/stabiel. Nogmaals, hij is veel geproduceerd.
Als je meer wil weten over Pateks Perpetual Calendar Chronographs, kan ik je dit filmpje aanbevelen:
Dat waren inderdaad meer de prijzen die ik verwachtte. Prachtige dingen en voor mij ook de ultieme grail.
12 miljoen toch voor die stalen 1518 van 2 jaar terug?
Hier ook!
Al zou ik die band meteen vervangen
Kijk een kenner. Je info klopt bijna, het is alweer 4 jaar geleden.
Die 12 meloen klopt incl. veilingkosten.
Raad eens wie er in de tent zat (met zijn armen strak langs zijn bovenlichaam)?
Zie hier de details voor de liefhebber: