Wat had je willen dragen vandaag? Deel III

En anders hier op HF GZ topic aanmaken. Laast is er een verkocht voor list.

De collectie moet nog vervolledigd worden met een JLC Master Ultra Thin Moon (silver dial). Ookal denk ik dat het daar niet bij zal stoppen hoor :joy:

1 like

Ik denk dat een ongepolijst 16600 met tritium het enige horloge is wat mijn 16610 van de troon kan stoten. Ik vind dit ook wel gaaf zeg.

14 likes

Ik ben vandaag wel in de mood voor een kekke stone dial :heart_eyes:

4 likes

9 likes

Wat is dit een prachtig ding zeg!

@whisky is dit niet nog een optie voor jou of ben je er definitief uit?

10 likes
13 likes

De 4350 of 18388. Die pinkyring laten we even schieten.

5 likes

In een Kanye en Jay Z mood dus ik zou wel een Richard Mille willen proberen.

4 likes

8 likes

1 like

Oef ook erg mooi al moet ik bekennen dat ik het model met maanfase alleen aka deze:

Mooier en rustiger vind.

En ja heb mijn keuze gemaakt, hoewel ik heel veel respect heb voor JLC bedoel voor hoeveel topmerken heb die niet iets gedaan? Ap en vc (of was t pp?) om maar een paar te noemen. Is Lange tov JLC denk ik toch een trede hoger op de ladder.

5 likes

Prachtig. :heart_eyes:Is de 38 mm versie of heb ik dat mis? Heb je m ooit gepast?

Als daily diver zie ik de FF echt wel zitten.

Vandaag zou ik t blauwe broertje wel willen dragen.

Maar goed eerst de Lange en dan maar eens verder kijken.

9 likes

Dat hangt ten eerste af van over welk model je praat. Bij JLC gaan ze met de grande complications heel ver door.

Kijk je naar de instap Lange, dan zit die qua bewerking zeker boven de instap bij JLC. Technisch is nog een ander verhaal echter.

Ik had heel graag de DD van @ChetBaker gedragen! :heart_eyes::smiling_face_with_three_hearts:
Maar het is de Zenith van @Tom146 geworden.
Laten we wel wezen het is geen DD, maar wel 18k goed en erg mooi afgewerkt! De kwaliteit spat er van af!

13 likes

Sorry. Was vergeten toe te voegen idd de instap modellen. En uiteraard is t super knap wat JLC doet met bijvoorbeeld een Gyrotourbillion. Bedoel hoe ver gaat JLC eigenlijk door op aanvraag? 1 miljoen ekkies? Meer? Dacht dat Lange doorgaat tot bijna 3 miljoen… :roll_eyes:

Maar goed wellicht appels met peren vergelijken. Als we een JLC mut in rosé goud nemen zitten we op wat? Ik dacht dik 14k? Lange begint bij iets meer dan 15k. (35 mm met kleine seconde) Maar goed automaat vs handopwinder. Tussen die twee? Lange voor mij. En ja allebei omgehad in dezelfde toko.

1 like

Bij Lange krijg je een zeer indrukwekkende handmatige afwerking van het uurwerk. Da’s kunst inderdaad. Aardige aan JLC instap is, dat ze veel in staal maken. Dat maakt het kostenmatig een stuk aardiger, terwijl je toch een prachtig afgewerkt horloge hebt met fraai uurwerk. Ga je bij JLC naar goud, dan zit je meteen op instap Lange niveau ook, dus dat geeft elkaar niet veel toe.

Blijf er naar kijken. Maar wie helpt me aan een mooi exemplaar? :smile:

4 likes

Urwerkxdebethune

8 likes

16014 uit 1982, met grijze ‘ghost’ dial. Nu nog even hier, wellicht binnenkort in het incoming topic

9 likes