helemaal mee eens
Door mijn recente zoektocht naar een gunstig geprijsde BR V2-94 krijg ik constant gepersonaliseerde reclame van Bell & Ross als ik op het web ♂
Hij ligt bij een plaatselijke juwelier voor 369 geen idee of dat redelijk is. Het is wel een ouder model toch?
Yup. De oorspronkelijke Stargates, niet de Stargate II.
Dit is de SKZ323K1, eerste generatie witte stargate:
Er is een variant met een zwarte wijzerplaat, de SKZ327K1.
En de versie die jij zoekt, de SKZ325K1, met rode minutenwijzer en de rode band om de kroon:
Soms zie je, als je een Witte Stargate zoekt eigenlijk foto’s van de SKZ327K1 die gemod is. Zo een heeft er hier op het forum gestaan. Dan heb je op het ook een witte stargate, maar met een witte secondenwijzer in plaats van de rode, en een zwarte band om de kroon.
De Stargate II in zwart met datumloep (rechthoekig overigens) is de SRP495K1.
Ik vind de Stargate II niet lelijk. Integendeel.
Ofschoon ik de eerste ooit nieuw kocht, 'm toen voor schandalig weinig verkocht, en vervolgens voor te veel doekoe weer terug kocht, blijft ie voor mij een tikkeltje groot en zwaar. Zeker op staal.
Maar het kast-werk wat ze hier gedaan hebben is fantastisch. Ik bedoel, zie dit dan:
Voor een duikertje wat destijds voor rond de 400 MRSP ging, en wat ik ooit nieuw kocht voor 350 op Amazon is het echt, echt fantastisch spul.
Ik weet niet of je er ooit eentje vast gehad hebt, maar het zijn übercoole duikhorloges, ook al zijn ze een tikje fors. Je ziet ook direct de gelijkenis tussen de huidige MM200 kasten van Seiko en deze oudere duikers uit de Superior lijn. Dat DNA delen ze nog vrolijk.
Mooi man. Ik ga em maandag halen denk ik
Als je een exemplaar scoort waar een kras in het glas zit of zo, ik heb nog geen vier maanden geleden mijn witte naar Seiko Nederland gestuurd om er een nieuw glas op te zetten, en om alle pakkingen te laten vervangen. Ik was, samen met een ander horloge wat ook nieuw glas en nieuwe pakkingen kreeg, 150 ballen kwijt voor die beurt. Een enkel horloge, m’n Baby-Tuna, kostte 96 Euro voor het vervangen van glas en pakkingen.
Kortom: Veel plezier er mee, en als je over waterdichtheid en je glas in zit, het kost je de hele wereld niet om het door Seiko te laten fixen. Dat vind ik sympathiek.
Top altijd goed om te weten
Rare hobby dit. Heb een aantal veul duurdere horloges en toch trekt een Seikootje van een paar honderd ook
Hee, heb je er een gepast? Of? Ik zou tussen die twee altijd de Nomos pakken, maar die discussie hebben we al een half jaar. En als het zo lang moet duren om een knoop door te hakken zou ik het gewoon niet doen, want dan twijfel je te veel. Toch?
Gefeliciteerd, een horloge waarmee je zowel Seiko- als Rolex-fans in één klap allemaal over de zeik krijgt.
Voor die doekoe zou ik gewoon zo’n Kamasu scoren, die gaan hard, dus die kun je ook zonder veel risico flipperen.
Je bent niet alleen. Ik heb de witte te koop gehad toen ik een ban kreeg. Ze haalden de advertentie ook weg, en sindsdien heb ik het niet over m’n hart kunnen krijgen om 'm weer te koop te zetten. Ergens vermoed ik dat ik op jacht zou gaan naar een derde.
Ik heb de blauwe aka jouw versie omgehad eind 2019. En de witte in maart 2020 en die kom je in t wild echt gewoon amper tegen bij onze oosterburen.
Probleem in 2020 was Lange en toen was t potje ver leeg.
En mijn huidige probleem is: winkels zijn dicht. Denk niet dat een juwelier waarvan ik weet dat in december de levertijd een paar dagen was, via de telefoon of e-mail gaat haggelen over een prijs en levertijd via Nomos zelf was een paar weken geleden 6 maanden…
Als de winkels wel nog open waren geweest was ik deze week mits alsnog binnen paar dagen leverbaar al langs geweest…
Als dat zo is: Supercool ding, ik zou op jacht gaan. Ik zou ook niet aarzelen om grijs te gaan. Mijn Ahoi kocht ik voor een behoorlijke discount via WatchFever in Mülheim, dus je zou kunnen neuzen om te zien of ze te vinden zijn.
Sorry dat ik aannam dat je zat te twijfelen.
het meest bizarre is nog dat deze op dit moment op een veiling op 800 euro staat met nog 16 uur te gaan.
edit: zie foto
Dat zijn gewoon bizar hoge prijzen voor een mod.
Je aanname is wel correct; -)
Black gay 58 is qua maat fijn en draag op staal fijn en lume is super. Alleen als ik zou moeten kiezen zou ik eerder voor blauw gaan. Is gewoon een tik van me. Sucker for blue.
De Ahoi Neomatik signalweiss is ‘superfresh’ en gewoon op en top zomers.
Daarnaast zwak voor Nomos daar de Orion die ik al twee keer heb gehad en twee keer heb verkocht t eerste horloge in t ‘dure’ segment was waarvan ik dacht wat mooi, zou de ‘roze’ uitvoering weleens willen zien. Ik sluit niet uit dat er ooit nog eens een Orion komt…
Maar feit blijft dat na een 9 tal ad’s in diverse Duitse steden bezocht te hebben feit op dat moment was dat meestal jouw versie aanwezig was en de witte niet, die ben ik maar op een adres tegen gekomen.
En daarnaast wil ik m eigenlijk direct aangepast hebben. Ik vind de standaard band van de witte te ‘grijs’ ik wil die eigenlijk gelijk op de blauwe band zoals die van jouw. En ik vermoed niet dat ik de prijs van watchfever kan afdwingen bij een ad in Nederland…
Ik ben weer helemaal warm voor een DD!
Wie weet, februari gaat beginnen, mijn verjaardag komt eraan, er mag wel wat feestelijks komen
Dat is wel een heeel bescheiden day date
Jaa, maar ik vind hem helemaal tof.
En een geel gouden 18238 komt er helaas even niet meer in 🥲